Cuprins:
Legislația rutieră românească prevede limite maxime de viteză pentru diferite tipuri de drumuri, în scopul prevenirii accidentelor. Cu toate acestea, administratorul drumului are posibilitatea de a impune și o limită minimă de viteză.
Reglementări pentru autostrăzi și drumuri expres
Pe autostrăzi și drumuri expres, există totuși o restricție privind accesul vehiculelor lente. Articolul 74, alineatul 1 din Codul Rutier stipulează: „Pe autostrăzi sau pe drumurile expres este interzisa circulația […] vehiculelor care, prin construcție sau din alte cauze, nu pot depăși viteza de 50 km/h.”
Această prevedere nu stabilește o viteză minimă de deplasare, ci doar limitează accesul vehiculelor care nu pot atinge această viteză, cum ar fi tractoarele sau mopedele.
Sancțiuni pentru viteza redusă
Deși nu există limite minime de viteză impuse, legislația prevede totuși sancțiuni pentru conducerea cu viteză redusă în anumite condiții.
„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevazută în clasa I de sancțiuni […] conducerea unui autovehicul în mod nejustificat cu o viteză cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă obligatorie stabilită pe tronsonul de drum respectiv”.
Însă, această prevedere nu se aplică în practică, deoarece nu există drumuri în România cu o viteză minimă obligatorie stabilită. Nici măcar pe banda de depășire a autostrăzilor nu sunt impuse astfel de limite.
Prin urmare, limita minimă de deplasare în localitate sau pe orice alt tip de drum din țara noastră este cea pe care șoferul o consideră sigură.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro