Acest proiect de lege, adoptat în Parlament, intră în vigoare după ce va fi promulgat de președintele Klaus Iohannis. Parlamentarii cred că pedepsele trebuie înăsprite, pentru a micșora numărul accidentelor mortale de pe șoselele României.
Conform noii legi, șoferii care conduc băuți sau drogați riscă să rămână fără permis de conducere timp de 10 ani. De asemenea, dacă șoferii drogați sau băuți produc un accident rutier, iar victimele decedează, pedeapsa este condamnarea la închisoare între 15 și 25 de ani.
Senatul adoptase, la începutul lunii decembrie a anului trecut, în calitate de prim for sesizat, iniţiativa social-democratului Robert Cazanciuc. Propunerea legislativă modifică şi completează unele normative din domeniul prevenirii şi combaterii traficului și consumului ilicit de droguri şi alte substanţe susceptibile de a avea efecte psihoactive, iar Camera Deputaţilor este for decizional pe acest proiect.
Cazanciuc declara în decembrie că, „după Legea Anastasia, a venit, ţinându-mi promisiunea, modificarea legislativă prin care şoferii prinşi cu alcoolemie mai mare de 0,8/mie sau drogaţi „nu mai pot redobândi permisul în decurs de până la 10 ani”.
De 6 ani, România ocupă primul loc în Europa la numărul de accidente. 1.700 de persoane mor anual în România în accidente rutiere, iar alte 8.200 sunt grav rănite și rămân mutilate pe viață.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
gigiladrea • 16.05.2024, 01:26
majoritatea accidentelor sunt de la viteza excesiva depasiri periculoase oboseala excesiva si nerespectarea regulilor de circulatie elementare binecunoscute de toti si nu de la alcool si droguri lege populista cu scop electoral sunt disperati sa-si repare imaginea facuta tandari acum in prag de alegeri
hurricane • 14.05.2024, 22:51
o lege de tot rasul, sa spunem ca e buna, dar cine o sa se acupe de controale, politistii care lau oprit pe ala de la 2 mai, si o sa se aglomereze justitia cu procesele smecherilor si gata permisul inapoi