„Având în vedere că fapta dumneavoastră poate constitui abatere disciplinară conform Regulamentului Intern, fişei postului şi Legii 53/2003 – Codul Muncii cu modificările şi completările ulterioare, vă solicităm să vă prezentaţi la sediul societăţii, în data de 5.06.2018, în intervalul orar 8.00-10.00, în vederea realizării cercetării disciplinare prealabile, dispusă prin decizia sus menţionată a directorului societăţii. În cazul în care nu veţi da curs prezentei convocări, în conformitate cu prevederile art 251, al.3 din Codul Muncii, sancţionarea va fi dispusă fără efectuarea cercetării disciplinare”, se arată în documentul trimis tuturor angajaţilor aflaţi în grevă, citat de Agerpres.
Primarul Marian Dragomir spune că până acum au fost făcute 14 angajări şi că, în acest fel, i-ar înlocui pe şoferii care protestează refuzând să iasă pe trasee și făcând ca viața brăilenilor să fie un coșmar de o săptămână, în condițiile în care niciun mijloc de transport în comun nu a mai ieșit pe traseu.
Potrivit sursei citate, situaţia de la SC Braicar va fi analizată în şedinţa Consiliului Municipal de joi, când va fi supus discuţiei, la propunerea PNL, un proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al societăţii şi suplimentarea capitolului „Cheltuieli cu personalul”, pentru a putea fi acoperite astfel măririle salariale cerute de protestatari.
Sunt șapte zile de când Brăila este un oraș paralizat, în care nu circulă niciun mijloc de transport în comun. Protestul a fost declanșat pe 24 mai, după ce instanța a declarat ilegală greva de avertisment pe care sindicaliștii o pregătiseră. De atunci, zi de zi, salariații Braicar s-au adunat la depou, fără a ieși pe traseu, sperând că astfel revendicările lor vor fi rezolvate de companie și de autoritățile locale.
Primarul Brăilei a propus o creștere salarială, însă aceasta nu a fost acceptată de către muncitori. Pe de altă parte, municipalitatea anunță că s-au făcut 14 noi angajări, ceea ce va duce la îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru angajații actuali, care se plâng atât de salariile mici, cât și de faptul că muncesc prea mult și în condiții grele, deficitul de personal trenând de ani de zile.
Refuzul șoferilor de a ieși pe trasee cu autobuzele și tramvaiele a adus haos și nemultumiri pentru brăileni, care nu au cu ce merge la serviciu, elevii la școală, și cheltuiesc importante sume pe taxiuri. Oamenii fac apel la autorități să identifice mai repede soluțiile pentru dezamorsarea conflictului care afectează mii de brăileni.
Pe de altă parte, municipalitatea spune că societatea Braicar va acorda despăgubiri brăilenilor care au abonament, indiferent de tipul acestuia, și va recupera suma de la cei vinovati, iar brăilenii care au fost nevoiți să achite bani pe transport taxi să actioneze in instanță Braicar, care va chema în solidar persoanele. Protestatarii vor în primul rând salarii mai mari. În prezent, ei primesc cu tot cu sporuri salarii de circa 2.000 de lei. De asemenea, vor repaus săptămânal de 48 de ore, să li se plătească orele suplimentare la timp, să fie angajați mecanici pentru reparația celor 80 de autobuze din flota Braicar, să fie angajați electricieni, să se asigure un spațiu pentru reparații. Totodată, șoferii reclamă siguranța autobuzelor și a tramvaielor care sunt fabricate în anii 1950 și 1964.
Printr-un comunicat de presă, protestatarii au transmis că se bucură de „suplimentarea” numărului de personal, având în vedere deficitul cu care se confruntă societatea, precizând că noii şoferi vor putea ieşi pe traseu abia peste şapte zile, după ce îşi vor depune fişa medicală şi vor face instruirea privind protecţia muncii.
„Salariaţii Braicar SA Brăila se bucură că s-au făcut primele angajări pentru suplimentarea personalului, ceea ce duce la îmbunătăţirea condiţiilor de lucru, întrucât deficitul societăţii este de 40 de conducători de vehicule. Astfel, şoferii nu vor mai putea depăşi ilegal orele de lucru, automat condiţiile de lucru se vor îmbunătăţi, măcar sub acest aspect. Păcat că şoferii nou angajaţi nu pot ieşi imediat pe trasee. Acest lucru va mai dura încă şapte zile – două zile cât durează protecţia muncii şi cinci zile – instruirea în traseu”, se arată în comunicatul de presă.