Conform expertizei tehnice, efectuată de experţii Toma Gheorghe şi Alexandru Petrescu, ultimul recomandat de Carmen Vlădescu, viteza Daciei 1310 a lui Sandu Ion, care a fost acroşat de maşina fostei soţii a ministrului finanţelor, se situa undeva în jurul a 90 de kilometri/ oră. Nicolae Dinu, unul din cei cinci pasageri din Dacia condusă de Sandu Ion, are însă altă părere.
“Nu mergeam cu asemenea viteză, că n-aveam cum. Veneam de la rudele soţiei mele, de la o pomană de 7 ani, eram cinci în maşină, aveam greutate mare în spate, chiar şi o găină vie în portbagaj, pe care o primise Sandu Ion. Şi-apoi, cum să meargă Sandu cu 90 de kilometri pe oră, cu Dacia aia? Aveam 70, maximum 75 pe oră. Toată lumea îl ştia pe Sandu că merge foarte încet, era şi pensionat pe caz de boală, avea probleme cu inima, lua medicamente. Lucrase la pompieri, nu fuma, nu bea, era genul acela de şofer care mai degrabă te enerva conducând cu atâta grijă”, ne-a declarat Nicolae Dinu.
Filmul accidentului:
Maşina lui Carmen Vlădescu virează brusc spre stânga… | Intră în coliziune, pe contrasens, cu Dacia 1310 a lui Sandu Ion, condusă regulamentar… |
În timp ce Dacia lovită ajunge în şanţ, maşina condusă de Vlădescu izbeşte un copac… | După care ricoşează din nou în drum, lovind o Dacie Nova pe care o aruncă în afara carosabilului |
“Sunt şofer de 22 de ani, aşa că ştiu ce vorbesc în meseria asta. Bolnavul psihic a existat, într- adevăr, dar a fost tot timpul în afara carosabilului, pe câmp!”, a completat bărbatul.
Mortul şi «lipsa de anticipare»
La întrebarea “Cine a creat starea de pericol?”, expertiza tehnică din dosarul 774/2005 răspunde fără echivoc: “Starea de pericol a creat-o individul care s-a angajat în traversarea carosabilului brusc şi fără să se asigure”, iar la întrebarea “Cine putea preveni accidentul?”, concluzia experţilor tehnici e cel puţin discutabilă: “Accidentul nu putea fi prevenit de conducătoarea autoturismului Touareg B-78578 prin frânare. (…) Conducătorul autoturismului Dacia 1310 TL-02-ALO (n.r. – Sandu Ion, decedatul), printr-o conducere prudentă, putea sesiza situaţia creată şi se putea deplasa în dreapta, distanţa până la bordură fiind de cca 1,20 m. Viteza de cca 92 de km/oră coroborată cu lipsa de anticipare au făcut ca acesta să nu contribuie la evitarea accidentului”.
Nevasta şoferului a murit şi ea într-un accident
Soţia lui Sandu Ion (49 de ani), şoferul ucis de Carmen Vlădescu, a murit şi ea, la puţin timp, tot într-un accident rutier, în care un microbuz de transport călători a intrat pe contrasens şi s-a ciocnit de un TIR. Unul din copiii familiei lui Sandu Ion este poliţist.
Citeşte şi: Fosta soţie a lui Sebastian Vlădescu a intrat pe contrasens şi a omorât un om
Victimă: «Preferam să se facă dreptate, nu să luăm bani!»
Nicolae şi Mioara Dinu, pasageri ai maşinii lovite de Carmen Vlădescu, au trăit luni de calvar după accident. Cu nevasta pe patul de spital, plin de datorii şi cu certitudinea că ancheta poliţiei nu va duce nicăieri, Nicolae Dinu a acceptat 8.000 de euro de la fosta soţie a lui Vlădescu.
Soţii Dinu, Nicolae şi Mioara, se aflau pe bancheta din spate a Daciei lovite de jeepul lui Carmen Vlădescu. Femeia dormea, în momentul impactului, pe locul din spatele şoferului decedat şi a avut cel mai mult de suferit dintre supravieţuitorii accidentului: dublă fractură de tibie şi peroneu, fractură de femur, plămânii perforaţi, splina scoasă, multiple răni la mâini şi la faţă. Soţul, plasat lângă cealaltă uşă din spate, nu a păţit nimic. Amândoi au traversat în lunile ce au urmat, ea de pe patul de spital, el la căpătâiul ei, acelaşi infern.
“A stat în comă două zile. Doctorii mi-au zis să-i pun şi o lumânare la cap, că nu se ştie”, ne spune Nicolae. De la spitalul din Tulcea, Mioara a fost mutată la Constanţa, unde a stat la pat trei luni, îngrijită de Nicolae. Oameni simpli, nenorocirea i-a prins fără bani.
“Ştiţi cum e în spital. Dai bani peste tot. Pentru operaţii, pentru tratamente, câte o bancnotă de o sută de mii fiecărei asistente care îţi iese în cale. A trebuit să ne împrumutăm. Noroc că ne-a ajutat fratele ei din Italia”.
Două tije de la Carmen Vlădescu
Mioara a ieşit din coşmarul ăsta cu privirea limpede şi blândă. A aflat pe patul de spital cine a aruncat- o acolo. “Îmi trebuiau două tije pentru operaţia de la picior. Doctorul meu a fost contactat de cineva de la Bucureşti care s-a interesat de ce are nevoie pacienta Mioara Dinu. Persoana s-a oferit să-mi trimită două tije de argint. Costau vreo 800 de dolari, noi nu ni le permiteam. Am acceptat, pentru că doctorul ne-a zis că sunt cele mai bune. Atunci am aflat că sunt de la cea care ne-a lovit, Carmen Vlădescu”.
A fost primul, dar nu ultimul semn din partea fostei soţii a ministrului de finanţe. La câteva luni după accident, Nicolae Dinu a fost contactat de Carmen Vlădescu prin intermediul avocatului.
«Eram disperaţi»
“Da, domne, recunosc că am luat bani. Eram disperaţi, ancheta bătea pasul pe loc, soţia începuse recuperarea după operaţii. Eu voiam să mă judec cu ei în continuare, dar mi-a zis Mioara că nu mai are rost. Cei cu care am fost în maşină, mătuşa şi unchiul ei, ne-au spus că nu se mai bagă. Am auzit că primiseră 100 de milioane, iar familia lui nea Sandu se înţelesese, din ce am auzit eu, pentru o sumă ceva mai mare. Am luat şi noi 8.000 de euro de la Carmen Vlădescu, dar peste 5.000 de euro s-au dus pe cheltuielile din spital şi apoi pe şedinţele de recuperare. Vă spun cinstit, preferam să nu primim banii ăştia, dar să se facă dreptate”.
Expertiza criminalistică dă vina pe spitalul de nebuni!
Efectuată la 8 ianuarie 2009, expertiza criminalistică vine cu o altă concluzie cel puţin ciudată: “Numita Carmen Vlădescu putea evita producerea accidentului dacă ar fi circulat cu o viteză de cel mult 54 km/oră. (…) Având în vedere boala psihică de care suferea pietonul (n.r. – Florinel Ioniţă – bolnav psihic), opinăm că accidentul putea fi prevenit, cu siguranţă, de către persoanele îndrituite cu supravegherea şi controlul acestuia, dacă şi-ar fi îndeplinit atribuţiile care le reveneau”. Cu toate acestea, expertiza admite eroarea lui Carmen Vlădescu. “Sus-numita a ales varianta de ocolire prin stânga, apreciind că se va putea încadra între pieton şi Dacia, apreciere care s-a dovedit a fi eronată”.