Un inspector dintr-un grup de control de la punctul de trecere a frontierei din Schachendorf a ajuns într-o situație delicată. În cursul unei verificări prioritare, el și colegul său au oprit un camion mic care era evident supraîncărcat.
Transportatorul depășise cu 400 de kilograme greutatea admisă de 3,5 tone. Polițiștii au decis să interzică desfășurarea mai departe a călătoriei și șoferului român i s-a cerut să-și parcheze camioneta într-o parcare. Pentru a evita o coliziune cu mașinile care veneau din sens opus în timpul manevrei de întoarcere necesară pentru a ajunge la parcare, inspectorul s-a poziționat în spatele transportorului român, ca să oprească circulația celorlalte vehicule.
Polițistul a stat în unghiul mort doar pentru scurt timp, șoferul nu l-a văzut și a întors brusc. Partea din spate a camionetei a lovit umărul drept al ofițerului, forța aproape că l-a doborât. Polițistul a fost dus la spitalul Oberwart cu mari dureri, pentru investigații și îngrijiri.
„Pur și simplu nu-l observasem pe ofițer”, a spus șoferul român în timpul interogatoriului. Într-adevăr, așa a fost. Pentru că „Herr Inspector a fost pentru scurt timp în punctul mort”, a încercat românul să se scuze.
„Acestea sunt zonele din jurul unui vehicul pe care șoferul nu le poate vedea. Acesta este de obicei lângă, în spatele și direct în fața unei mașini sau a unui camion”, explică un expert în trafic.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro