Administratorii unuia dintre cele mai urmărite grupuri de Facebook dedicate traficului de camioane și accidentelor cu camioane din Germania, LKW – Unfälle und Kontrollen, au cerut autorităților germane mai multe explicații despre amenda primită de român și au publicat apoi detalii despre sancțiune.
Cum se însumează cei 52.000 de euro individual și ce încălcări ale CE/VO 561/2006 au fost precizate în procesul verbal au vrut să afle cei care au publicat ulterior informațiile.
„În ultimele 28 de zile, la șoferul amendat au fost depistate diverse depășiri ale timpului de conducere. Timpii de conducere au fost adesea mai mari de 24 de ore”, e o parte din răspunsul autorităților germane.
„De exemplu, un tur a durat în jur de 34 de ore, cu doar două pauze de maxim două ore. În total, șoferul parcurse peste 11.600 de kilometri în Polonia, Germania, Belgia, Franța și Spania în perioada 02.09.2024 – 30.09.2024”, se mai arată în răspunsul primit de la Biroul de presă al Poliției Brandenburg – PD Nord.
Se mai precizează că suma de 52.000 de euro e rezultatul unui calcul brut, dar amenzile specifice încă trebuie investigate în cadrul unei evaluări detaliate. Iniţial, la faţa locului a fost perceput un depozit de 6.500 de euro.
Românul a fost verificat de poliția din Brandenburg, care a organizat un punct de control în parcarea Krämerforst de pe A10, începând cu ora 8 dimineața, luni, 30 septembrie. După verificări, șoferul a fost obligată să meargă să se odihnească.
Legislația prevede că timpul maxim de condus într-o zi de 24 de ore este de 9 ore. De două ori pe săptămână acesta poate fi de 10 ore.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Hahaqwrty • 07.10.2024, 10:05
Șofer prost . Am făcut 15.000 in program Romania - Germania -Belgia - Franța -Anglia - Germania - Romania. In program de tahograf . Dispecerul a zis că asta îmi este muncă și să fac bine să îl respect . Am dat peste cap toate programele stabilite .mi-am făcut sigur programele cu poze legale . Toți colegi mi-au sărit în cap .Cînd am ajuns la un control in Spania polițiști au zi că așa ceva nu au văzut niciodată. Sint sigur că și t mulți care respecta programele daca și le fac singuri . Nu am întîrziat niciodată nici la descărcări și nici încărcări . Eram paria in firma . Toți se fereau de mine că de ciuma . Dar nu am luat amenzi pt programe niciodată .
Sfantul__Cuvios_Pafnutie • 06.10.2024, 22:41
Au obligat șoferul să meargă să se odihnească. Mamă, dar ce realizare glorioasă! Phew, au rezolvat toate problemele! Acum dacă ar fi verificată și firma la care lucra și cam ce li se întâmplă șoferilor care nu îndeplinesc target-uri fanteziste... Dar na, nu ar fi cinstit să afectăm economia, lasă să plătească pr0 stul.
K476 • 06.10.2024, 15:07
Oricum ar fi este exagerat. Contraventia nu ar trebui sa depaseasca un salariu mediu, o gravitate mai mare inseama infractiune si ar trebui sa vorbim de inchisoare. In cat timp castiga el banii astia? 1 an- 2? Mai bine ii da 3-6 luni.
Phlorin • 06.10.2024, 18:06
K476 • 06.10.2024, 15:07
Oricum ar fi este exagerat. Contraventia nu ar trebui sa depaseasca un salariu mediu, o gravitate mai mare inseama infractiune si ar trebui sa vorbim de inchisoare. In cat timp castiga el banii astia? 1 an- 2? Mai bine ii da 3-6 luni.
Acel autovehicul devine o armă dacă este condus iresponsabil. La câte daune poate provoca nu mi se pare amenda exagerată. Punem preț pe eventualele victime? A condus total iresponsabil, dpmdv ar fi trebuit să lase automat și permisul, nu să fie trimis la odihnă.