Administratorii unuia dintre cele mai urmărite grupuri de Facebook dedicate traficului de camioane și accidentelor cu camioane din Germania, LKW – Unfälle und Kontrollen, au cerut autorităților germane mai multe explicații despre amenda primită de român și au publicat apoi detalii despre sancțiune.
Cum se însumează cei 52.000 de euro individual și ce încălcări ale CE/VO 561/2006 au fost precizate în procesul verbal au vrut să afle cei care au publicat ulterior informațiile.
„În ultimele 28 de zile, la șoferul amendat au fost depistate diverse depășiri ale timpului de conducere. Timpii de conducere au fost adesea mai mari de 24 de ore”, e o parte din răspunsul autorităților germane.
„De exemplu, un tur a durat în jur de 34 de ore, cu doar două pauze de maxim două ore. În total, șoferul parcurse peste 11.600 de kilometri în Polonia, Germania, Belgia, Franța și Spania în perioada 02.09.2024 – 30.09.2024”, se mai arată în răspunsul primit de la Biroul de presă al Poliției Brandenburg – PD Nord.
Se mai precizează că suma de 52.000 de euro e rezultatul unui calcul brut, dar amenzile specifice încă trebuie investigate în cadrul unei evaluări detaliate. Iniţial, la faţa locului a fost perceput un depozit de 6.500 de euro.
Românul a fost verificat de poliția din Brandenburg, care a organizat un punct de control în parcarea Krämerforst de pe A10, începând cu ora 8 dimineața, luni, 30 septembrie. După verificări, șoferul a fost obligată să meargă să se odihnească.
Legislația prevede că timpul maxim de condus într-o zi de 24 de ore este de 9 ore. De două ori pe săptămână acesta poate fi de 10 ore.