Când au văzut dezastrul care s-ar putea întâmpla în cazul în care construcţia pistei ar continua şi, conform proiectului, ar ajunge până la şoseaua ce centură, autorităţile au început să se scarpine în cap şi să caute soluţii.
Prima ar fi fost să strice o bucată de şosea şi să refacă planurile, pentru a o construi pe altă rută.
Soluţia nu a fost una acceptată, astfel că s-au gândit să extindă pista în direcţia opusă, adică spre râul Someşul Mic.
Nici aici nu este însă mai mult spaţiu, aşa că autorităţile locale au decis să mute cursul apei!
Lucrările încep luna viitoare
Astfel, Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa a anunţat că lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, vor începe în luna martie.
Aceasta, după ce autorităţile au obţinut nu mai puţin de 18 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Cu toate acestea, suma asigură doar finanţarea a 52,6% din lucrări. Obţinerea acestei finanţări permite ca pista de aterizare de 2.100 de metri să devină funcţională în acest an.
TAROM urmează să-şi reînnoiască flota
Noul director TAROM, Christian Eduard Heinzmann, îşi doreşte să reînnoiască flota aeriană a companiei.
Printre planurile de management se numără şi intenţia de creştere a veniturilor prin îmbunătăţirea departamentului de marketing şi vânzări, atât offline, cât şi online, eficientizarea costurilor şi renegocierea contractelor “căpuşă”pentru compania aeriană.
De exemplu, în prezent, TAROM plăteşte o chirie lunară de 10.000 de euro unei agenţii din Paris, situată în Avenue de lOpéra, în baza unui contract încheiat pe şase ani.