O treime dintre români şi-a achiziţionat produse vândute cu ocazia Black Friday. Numai că majoritatea dintre ei nu au fost mulţimiţi de reducerea aplicată.
Cele mai cumpărate produse au fost calculatoarele şi accesoriile PC, urmate de electronice și electrocasnice. Potrivit unui studiu de piaţă realizat recent aproape jumătate dintre românii care au cumpărat de Black Friday, au optat pentru Emag (45 %), în timp ce Flanco şi Altex s-au situat pe poziţiile 2 şi 3 în ceea ce priveşte preferinţele consumatorilor, la o distanţă foarte mică unul de celălalt – cu 10 %, respectiv, 9 %.
În medie, românii au cumpărat de „Vinerea neagră” două produse, iar suma medie cheltuită cu această ocazie de 690 lei. Numai că în ceea ce priveşte procentul de reducere practicat de Black Friday, 70% dintre cumpărători s-au declarat nemuţumiţi, așteptându-se ca acesta să fie de 40-50%, comparativ cu cel de aproximativ 20%, practicat de majoritatea magazinelor ori companiilor participante la program.
Conform studiului realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă cumpărătul de Black Friday are vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani (36%), este căsătorit (86%), este bărbat (54%), are studii superioare (58 %) şi un venit personal între 800 şi 1400 de RON (26 %), singurele diferențe care apar sunt cele legate de vârstă și educaţie.
Studiul a fost realizat în intervalul 29 noiembrie – 3 decembrie în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 şi 70 de ani, rezidente în localitățile urbane cu peste 50 000 locuitori, utilizatoare frecvente de internet, care cumpără cel puţin o dată pe an dintr-un magazin online. Volumul eşantionului a fost de 1016 respondenţi
La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!