26,3% cumpără produsele cu preţul cel mai bun
72,2% dintre participanţii la sondajul INSCOP declară că preferă să cumpere produse româneşti chiar dacă sunt mai scumpe, în timp ce 26,3% spun că preferă să cumpere produsele cu preţul cel mai bun, indiferent dacă sunt româneşti sau străine. 1,5% nu ştiu sau nu răspund la această întrebare.
Spun că preferă să cumpere produse româneşti chiar dacă sunt mai scumpe mai ales votanţii PSD-PNL şi ai ADU, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi, gulerele albastre, locuitorii din rural şi cei care nu au cont pe reţelele sociale.
Votanţii AUR, tinerii sub 30 de ani, cei inactivi potenţial activi declară într-o proporţie mai mare decât restul populaţiei că preferă să cumpere produsele cu preţul cel mai bun, indiferent dacă sunt româneşti sau străine.
Marile magazine au marfă multă din import
62,7% dintre români sunt de părere că produsele agricole româneşti sunt mai rare în marile reţele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate.
De cealaltă parte, 33,4% cred că produsele agricole româneşti sunt mai rare în marile reţele comerciale din cauză că producţia locală este mică. Ponderea nonrăspunsurilor este 3,9% din total eşantion.
Sunt de părere că produsele agricole româneşti sunt mai rare în marile reţele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate, mai ales votanţii ADU, persoanele cu vârsta între 30 şi 45 de ani, cei cu educaţie medie, cei inactivi potenţial activi, gulerele albastre sau gri şi locuitorii din rural.
Votanţii PSD-PNL, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi pasivi şi cei care nu au cont pe reţelele sociale cred într-o măsură mai mare decât restul populaţiei că produsele agricole româneşti sunt mai rare în marile reţele comerciale din cauză că producţia locală este mică.
21,5% cred că trebuie să îi ajute statul
Conform sondajului, 76,9% dintre români sunt de părere că în situaţii de criză trebuie mai întâi să se ajute singuri şi abia apoi să ceară sprijinul statului. 21,5% cred că în situaţii de criză trebuie mai întâi să ceară sprijinul statului şi abia apoi să se ajute singuri. Ponderea nonrăspunsurilor este 1,6% din total eşantion.
Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda agenţiei de presă News.ro. Datele au fost culese în perioada 22-29 februarie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste.
Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,95%, la un grad de încredere de 95%.