33,8% evaluează că nu sunt creativi, iar 22,1% adaugă pe aceeași listă faptul că angajații și candidații nu sunt familiarizați cu instrumentele de inteligență artificială, dar și că întâmpină dificultăți în a lucra într-un mediu cu expunere internațională. „Pe acest fond, trei sferturi dintre angajatorii participanți la sondaj au răspuns că dezvoltarea continuă a angajaților este foarte importantă în compania din care fac parte. 9,9% cred că este importantă, dar nu reprezintă o prioritate și la fel de mulți că, deși este foarte importantă, nu au un buget alocat în acest scop. În cazul celor care au buget dedicat, programele de training și formare profesională sunt incluse în pachetele de beneficii extrasalariale”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing, în cadrul eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Întrebați care sunt cunoștințele care consideră că vor fi cele mai căutate în următorii 5 ani, 62,7% le-au pus pe primul loc pe cele din sfera digitală. 54,7% au menționat aspectele tehnice care țin de fișa postului, iar 49,% au inclus în top 3 tot ce ține de comportament, atitudine, adaptabilitate și compatibilitate cu jobul și compania. 29,3% cred că foarte importantă va fi înțelegerea și utilizarea la un nivel avansat a instrumentelor de inteligență artificială, iar 24% spun că angajații vor avea nevoie să cunoască perfect cel puțin o limbă străină. 

Angajatorii sunt conștienți de faptul că programele de dezvoltare profesională continuă a angajaților sunt, însă, necesare în primul rând pentru a crește productivitatea echipelor, pentru a ajuta angajații să se adapteze la tehnologie și la inovațiile din domeniu, dar și pentru că reprezintă un instrument foarte util în retenția talentelor. În acest context, 47% dintre respondenți au declarat că majoritatea angajaților companiei urmează anual diferite cursuri sau programe de dezvoltare profesională, în funcție de nevoile și specializarea fiecăruia. Sunt însă și cazuri (15,2%) în care aceste investiții merg în special pentru dezvoltarea oamenilor din departamentele care au legătură cu core business-ul companiei sau care investesc doar în supraspecializarea talentelor cheie (7,6%).

„Foarte interesant este faptul că, deși părea să existe o pasare a responsabilității între angajați și angajatori asupra ideii de susținere financiară a programelor de dezvoltare profesională, companiile își asumă rolul de „investitor”. Astfel, 66% dintre respondenți sunt de acord că angajatorul ar trebui să fie cel care să suporte costurile programelor de dezvoltare profesională a angajaților, respectiv participarea acestora la training-uri interne, cursuri externe, programe de mentorat și coaching sau participări la conferințe de profil”, dezvoltă Raluca Dumitra.

Sondajul a fost realizat în luna septembrie pe un eșantion de 400 de respondenți din categoria angajatorilor – specialiști în resurse umane, manageri de HR, manageri de echipă sau antreprenori.

 
 

Urmărește-ne pe Google News