În esență, Sony va construi o platformă bazată pe inteligența artificială împreună cu Daiwa Motor Transportation și alte cinci companii de taximetrie din Japonia.
Parteneriatul este ultimul dintre industria niponă de taxiuri și companiile de tehnologie.
Mega-alianța SoftBank, Didi, Uber
Grupul japonez de tehnologie SoftBank a anunțat în această lună că va realiza o companie mixtă împreună cu compania chineză Didi Chuxing. SoftBank este acționar la Didi și la Uber. Didi Chuxing este compania care a reușit să scoată Uber din China. Acum Uber doar un pachet minoritar de acțiuni la compania chineză.
Didi și compania de taxi Daiichi Koutsu Sangyo vor să ofere servicii de transport în principal vizitatorilor din China. De altfel, inclusiv Dara Khosrowshahi, noul șef al Uber, a declarat în fața investitorilor că Uber trebuie să își schimbe modul în care operează în Japonia și că are nevoie de o alianță cu industria de taxi.
Toyota intră în joc
În Japonia, sectorul taximetriei este foarte reglementat, în principal pentru a crește siguranța călătorilor. În acest moment, aplicațiile care fac legătura dintre utilizatori și companiile de transport nu au voie să cheme decât taxiuri autorizate. Companiile de taximetrie se opun dereglementării.
”Prințul taxiurilor” din Japonia, Ichiro Kawanabe, este președintele celei mai mari companii de taximetrie din Japonia, Nihon Kotsu. Kawanabe a realizat propria aplicație, JapanTaxi, care are peste 60.000 de taxiuri înregistrate. Grupul auto Toyota este printre investitorii din JapanTaxi.
Sectorul auto, următoarea țintă pentru Sony
Sectorul auto este următoare țintă pentru Sony. Grupul japonez a prezentat în toamna anului trecut noua generație a cățelușilor robotici AIBO, care au topit inimile vizitatorilor la ediția din acest an a CES.
Numai că aceștia sunt doar un concept pentru adevăratele planuri ale Sony, respectiv intrarea în domeniul auto și sistemele bazate pe inteligența artificială. Sony a prezentat deja la CES și o serie de senzori pentru mașinile autonome.