Relansarea AIBO subliniază intenția Sony de a se apleca spre robotică și inteligență artificială, domenii de vârf, dar în care gigantul japonez a rămas în urmă după ani de restructurare.

Cum arată roboțelul domestic

AIBO este dotat cu inteligență artificială și este capabil să interacționeze cu mediul înconjurător și să invețe. Acest lucru este posibil prin intermediul tehnologiei de cloud computing dezvoltată de Sony.

De asemenea, este dotat cu noi senzori și tehnologii de mișcare. De asemenea, ochii săi sunt realizați din ecrane OLED și sunt capabili să arate diverse expresii. Acesta are procesor cu patru nuclee pe 64 de biți, două camere, difuzor și patru microfoane. Poate folosi Wi-Fi sau rețelele 4G LTE. Cântărește 2,2 kilograme, iar bateria rezistă două ore, după care trebuie pus la încărcat.

AIBO poate alerga către ”stăpânul” său, poate detecta zâmbetele oamenilor și cuvintele de laudă și poate ține minte ce acțiuni plac stăpânului.

Modelul original a fost lansat de către Sony în 1999, un număr de 150.000 de exemplare fiind comercializate până în 2006, când producția a fost stopată.

Acum, Kaz Hirai – șeful Sony – spune că vrea să vândă cel puțin tot atâtea exemplare cât data trecută, ba chiar roboțelul ar putea fi comercializat și peste hotare.

De altfel, acesta a mai spus că a cerut inginerilor să dezvolte un nou robot AIBO pentru că el crede că roboții capabili de afecțiune pot ajuta la misiunea Sony de a inspira lumea întreagă.

Inteligența artificială, scopul final al Sony

Noul AIBO costă 1.739 dolari în Japonia și va fi disponibil din 11 ianuarie 2018. Misiunea lui este de a sublinia concentrarea Sony în domeniul inteligenței artificiale.

Sony a investit anul trecut în Cogitai, o companie de inteligență artificială din SUA care dezvoltă tehnologii ce permit mașinilor învățarea continuă și autonomă, independent de interacțiunea cu lumea reală. De asemenea, Sony a realizat un fond de investiții pentru cercetare și parteneriate în domeniile inteligenței artificiale și roboticii.

Inteligența artificială este văzută la Sony drept un pilon al viitoarei dezvoltări, compania sperând să prindă astfel din urmă Amazon, Google și Facebook.

Industria auto, țintă nouă

Un alt domeniu de viitor pentru Sony este industria auto. Sony este cel mai mare producător de senzori pentru camere de smartphone-uri și vrea ca acum să intre și în sectorul auto în același domeniu al senzorilor.

Sony a anunțat de curând creșterea profitului estimat pentru anul fiscal care se termină în luna martie 2018 până la 5,5 miliarde de dolari, ceea ce a dus la aprecierea acțiunilor companiei până la maximul ultimilor nouă ani.

Viitorul e robotic

Sony nu este singura companie din Japonia care își pune speranțe mari în robotică și inteligența artificială. Magnatul Masayoshi Son, care controlează grupul SoftBank, vrea să investească în total 880 de miliarde de dolari în aceste tehnologii, prin intermediul unor fonduri gigantice.

 
 

Urmărește-ne pe Google News