Hirai a transformat Sony dintr-un conglomerat care pierdea bani peste tot într-o companie care se luptă acum de la egal la egal cu marile grupuri americane de tehnologie.
Consolele de jocuri, principala sursă de profit
Astfel, Sony conduce în ”războiul consolelor” de jocuri video, Play Station 4 având vânzări mult mai mari decât Microsoft Xbox One.
De asemenea, Hirai a pariat pe divizia de senzori a Sony, care a devenit între timp cel mai mare furnizor de senzori pentru camerele foto de pe smartphone-urile vândute în lume.
Hirai a vândut însă divizia de PC-uri Vaio către un fond de investiții, iar divizia de ecrane a fost unificată cu cele ale Toshiba și Hitachi, rezultând Japan Display. Societatea produce ecrane pentru Apple.
Concomitent, a vândut divizia de baterii către Murata Manufacturing, o companie japoneză. Aceasta produce baterii pentru iPhone.
Urmează cursa pentru inteligența artificială și mașini autonome
De asemenea, Sony își pregătește intrarea în două domenii de frontieră: inteligența artificială și domeniul auto. Cățelușii robotici AIBO prefigurează abordarea Sony în lupta pentru inteligența artificială, în vreme ce în domeniul auto Sony vrea să producă senzori pentru mașinile autonome.
Sony estimează acum că va realiza un profit total de 6,6 miliarde de dolari.
Capitalizarea Sony este acum de 63 de miliarde de dolari, de 13 ori mai puțin decât cea a Apple.