Oamenii au urcat prin zăpadă, prin pădure, pe ultima parte a drumului, până în Dâmbul Bumbului, locul unde a căzut aeronava în urmă cu 9 ani, au aprins lumânări și candele şi au depus buchete de flori în foişorul de lemn ca un altar ridicat de localnici.
Mariana Ciucă şi-a exprimat revolta că, la 9 ani de la producerea tragediei, procurorii nu au finalizat încă dosarul.
„În România, sistemul te tratează cva pe un neom”
„Sunt 9 ani în care ai fi sperat că justiţia din România îi va face dreptate, dar nu. În România, sistemul te tratează ca pe un neom. (…). Le cerem procurorilor de caz să facă ceva odată. (…). Trebuie să-i dăm pace, să se odihnească. A trecut prea mult timp”, a spus femeia, cu lacrimi în ochi, convinsă de faptul că sora sa ar fi putut fi salvată.
În august 2018, procurorii militari au dispus clasarea unei părţi din dosarul accidentului aviatic din Apuseni, respectiv cea cu privire la activitatea autorităţilor de la ISU, STS, Jandarmerie, MApN, MAI, Poliţie, prefecţi, aleşi locali, „întrucât acţiunile/ inacţiunile acestora nu s-au interpus în lanţul cauzal care a determinat decesul, nefiind întrunite elementele de tipicitate ale acestor infracţiuni”, iar „în activitatea acestora nu au existat încălcări ale îndatoririlor de serviciu”.
Pe de altă parte, procurorii au declinat către Parchetul General o altă parte a dosarului, în legătură cu acţiunile sau inacţiunile desfăşurate de cei doi piloţi ai avionului, medici, dar şi controlori şi lucrători de la ROMATSA.
Două persoane au decedat şi cinci au fost rănite după ce aeronava în care se aflau, de tip BN 2, a căzut, în 20 ianuarie 2014, într-o zonă împădurită din Apuseni. Cele şapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului şi cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operaţie de prelevare de organe pentru transplant.
Potrivit specialiştilor de la Medicină Legală Alba, Aura Ion, 23 de ani, a decedat ca urmare a mecanismului combinat de expunere la temperaturi scăzute şi tulburări de dinamică respiratorie, consecinţa unui traumatism cervico-toracic.
Cauza morţii pilotului Adrian Iovan a fost şoc traumatic şi şoc hipotermic, consecinţă a unui politraumatism şi expunerea la temperaturi scăzute.
Salvatorii au ajuns la locul accidentului după cinci ore.
În accidentul aviatic au fost răniţi copilotul Răzvan Petrescu şi medicii Radu Zamfir, de la Spitalul Fundeni, Valentin Calu, de la Spitalul Elias, Cătălin Pivniceru, de la Spitalul „Sfânta Maria” şi Sorin Ianceu, de la Spitalul Municipal din Beiuş, judeţul Bihor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro