Sorin Chiriță a fost invitatul Adrianei Nedelea în emisiunea LA FIX, unde a explicat măsurile incluse în noul proiect al Primăriei Capitalei privind vinieta împotriva poluării.

Întrebat dacă ar circula cu mijloacele de transport în
comun având în vedere starea degradantă în care se află acestea, Chiriță a spus
că se deplasează pe jos de acasă până la serviciu, însă înțelege nemulțumirea
cetățenilor.

„Avem nevoie de măsuri de dezvoltare”

„Merg pe jos, de la mine de acasă până la primărie fac 20
de minute. Dar am mers cu autobuzul, chiar îmi face plăcere să merg cu Otokar,
cu autobuzele noi. Este firesc ca oamenii să fie frustrați, iar orice măsură pe
care o iei ca autoritate e dureroasă la un moment dat, pentru că altfel intrăm
în cercul vicios”, a declarat Sorin Chiriță în studioul Libertatea.

El a precizat că municipalitatea va continua investițiile
în proiectele de infrastructură, precum cele pentru supralărgirea unor drumuri
la un număr mai mare de benzi pentru a reduce cât se poate „această frustrare a
cetățenilor care stau blocați în trafic”.

„Bucureștenii își pot utiliza autoturismul personal, ca
și acum. Noi continuăm proiectele de supralărgiri. Orice specialist ar spune să
nu mai facem, că nu se va rezolva problema traficului. E un principiu: orice
drum încurajează traficul. Dacă am fi avut o capitală dezvoltată, poate am fi
gândit măsuri de îngustare, dar avem nevoie de măsuri de dezvoltare tocmai
pentru a nu crea această frustrare a cetățenilor care stau blocați în trafic”,
a spus Sorin Chiriță.

Liber la mașinile Patriarhiei Române

Conform proiectului de hotărâre pus ieri în dezbatere
publică pe site-ul Primăriei Capitalei, vinieta „Oxigen – B” pentru a circula în
Capitală va costa 10 lei pe zi, pentru o lună 75 de lei, iar pentru un an
1.900. De această taxă vor fi scutiți cei care locuiesc în București și în
județul Ilfov.

Mai mult, mașinile sub Euro 3 nu mai au voie să circule
prin centrul Bucureștiului. Pentru accesul în centrul oraşului a maşinilor Euro
3 va trebui achitată o vinietă electronică „Oxigen-C” de 75 de lei pe lună sau
900 de lei pe an.

Excepție de la plata taxei facă mașinile instituțiilor care
se ocupă de serviciile publice comunitare pentru situațiile de urgență, precum
ambulanțele, SMURD, autospecialele de pompieri.

Exceptate sunt și mașinile Patriarhiei Române.

„Patriarhia Română are niște unități sociale și ne referim la mașinile folosite la aceste unități sociale. Am primit în comunicări că Patriarhia încă nu a reușit să achiziționeze autoturisme nepoluante. Dar este doar pentru activitățile sociale ale Patriarhiei, au zone în care îngrijesc copii, bătrâni, au centre de zi”, a explicat Sorin Chiriță.

„Nu este o măsură discriminatorie”

Referitor la acuzațiile despre o posibilă discriminare din cauza plății diferențiate, city managerul a comparat Bucureștiul cu situația din Mamaia, acolo unde oamenii plăteau o taxă pentru a intra propriu-zis în stațiune.

„Acolo a fost, într-adevăr, discriminare. Nu avea legătură cu poluarea, cu accesul pe drumul public, era o taxă de acces pentru cei care nu aveau autoturismul înmatriculat în Constanța. Aici vorbim de o vinietă așa cum face Guvernul pentru cetățenii care vin din alte orașe. Nu este o măsură descriminatorie. Pentru utilizarea drumurilor din București doar sunt exceptați bucureștenii”, a mai spus Sorin Chiriță.

Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
 

Urmărește-ne pe Google News