Sorin Chiriță a fost invitatul Adrianei Nedelea în emisiunea LA FIX, unde a explicat măsurile incluse în noul proiect al Primăriei Capitalei privind vinieta împotriva poluării.
Întrebat dacă ar circula cu mijloacele de transport în comun având în vedere starea degradantă în care se află acestea, Chiriță a spus că se deplasează pe jos de acasă până la serviciu, însă înțelege nemulțumirea cetățenilor.
„Avem nevoie de măsuri de dezvoltare”
„Merg pe jos, de la mine de acasă până la primărie fac 20 de minute. Dar am mers cu autobuzul, chiar îmi face plăcere să merg cu Otokar, cu autobuzele noi. Este firesc ca oamenii să fie frustrați, iar orice măsură pe care o iei ca autoritate e dureroasă la un moment dat, pentru că altfel intrăm în cercul vicios”, a declarat Sorin Chiriță în studioul Libertatea.
El a precizat că municipalitatea va continua investițiile în proiectele de infrastructură, precum cele pentru supralărgirea unor drumuri la un număr mai mare de benzi pentru a reduce cât se poate „această frustrare a cetățenilor care stau blocați în trafic”.
„Bucureștenii își pot utiliza autoturismul personal, ca și acum. Noi continuăm proiectele de supralărgiri. Orice specialist ar spune să nu mai facem, că nu se va rezolva problema traficului. E un principiu: orice drum încurajează traficul. Dacă am fi avut o capitală dezvoltată, poate am fi gândit măsuri de îngustare, dar avem nevoie de măsuri de dezvoltare tocmai pentru a nu crea această frustrare a cetățenilor care stau blocați în trafic”, a spus Sorin Chiriță.
Liber la mașinile Patriarhiei Române
Conform proiectului de hotărâre pus ieri în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei, vinieta „Oxigen – B” pentru a circula în Capitală va costa 10 lei pe zi, pentru o lună 75 de lei, iar pentru un an 1.900. De această taxă vor fi scutiți cei care locuiesc în București și în județul Ilfov.
Mai mult, mașinile sub Euro 3 nu mai au voie să circule prin centrul Bucureștiului. Pentru accesul în centrul oraşului a maşinilor Euro 3 va trebui achitată o vinietă electronică „Oxigen-C” de 75 de lei pe lună sau 900 de lei pe an.
Excepție de la plata taxei facă mașinile instituțiilor care se ocupă de serviciile publice comunitare pentru situațiile de urgență, precum ambulanțele, SMURD, autospecialele de pompieri.
Exceptate sunt și mașinile Patriarhiei Române.
„Patriarhia Română are niște unități sociale și ne referim la mașinile folosite la aceste unități sociale. Am primit în comunicări că Patriarhia încă nu a reușit să achiziționeze autoturisme nepoluante. Dar este doar pentru activitățile sociale ale Patriarhiei, au zone în care îngrijesc copii, bătrâni, au centre de zi”, a explicat Sorin Chiriță.
„Nu este o măsură discriminatorie”
Referitor la acuzațiile despre o posibilă discriminare din cauza plății diferențiate, city managerul a comparat Bucureștiul cu situația din Mamaia, acolo unde oamenii plăteau o taxă pentru a intra propriu-zis în stațiune.
„Acolo a fost, într-adevăr, discriminare. Nu avea legătură cu poluarea, cu accesul pe drumul public, era o taxă de acces pentru cei care nu aveau autoturismul înmatriculat în Constanța. Aici vorbim de o vinietă așa cum face Guvernul pentru cetățenii care vin din alte orașe. Nu este o măsură descriminatorie. Pentru utilizarea drumurilor din București doar sunt exceptați bucureștenii”, a mai spus Sorin Chiriță.
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro