„Resping categoric acea fugă de răspundere manifestată, în puține situații, dar manifestată, din partea unor directori de școli care, neînțelegând că atunci când ești directorul unei școli ți-ai asumat responsabilitatea gestionarii situației din acea școală, și așteaptă la nivel uniform o decizie centralizată, o decizie centralizată care nu poate fi luată tocmai din cauza condițiilor diferite între cele 17.632 de școli”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
El a subliniat că o decizie nu poate fi luată la nivel central întrucât condițiile diferă semnificativ între cele peste 17.000 de școli din România.
„Situația este diferite într-o școală care are clase cu număr redus de elevi și în care se învață într-un singur schimb, față de o școală în care sunt trei schimburi cu efective duse la maximum din perspectiva numărului de elevi. Aceste situații sunt cunoscute doar la nivelul școlii și atunci separat de regulile generale, cunoscute, cele două, avem o posibilitatea trecerii în online a oricărei școli din România, se emite această solicitare prin conducerea școlii, care este singura capabilă să cunoască realitățile din acea școală”, a explicat ministrul educației.
Sorin Cîmpeanu a transmis un mesaj și pentru părinții îngrijorați care refuză să-și mai trimită copiii la școală.
„Înțeleg îngrijorarea legitimă, îngrijorare pe care o consider legitimă din partea părinților care au copii în școli în care rata de infectare este foarte mare. În același timp însă, știut fiind faptul că mall-urile și multe alte activități sunt deschise, îmi place să cred că acei părinți care se îngrijorează cu privire la siguranța copiilor în școală se vor îngrijora și cu privire la trimitere a copiilor în alte colectivități în care activitățile sunt permise”, le-a transmis ministrul educației.
Sorin Cîmpeanu a avut luni o videoconferință cu toate inspectoratele școlare județene, în contextul în care reprezentanții părinții și elevilor au solicitat ca școlile să poată decide trecerea în online acolo unde rata de infectare cu Covid-19 depășește 6 la mia de locuitori.
Pe 30 septembrie, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a eliminat pragul de infectare de 6 la mie pentru închiderea școlilor. Decizia de trecere în online urma să fie luată de conducerea unităților de învățământ, în funcție de apariția unor cazuri de COVID-19 în rândul elevilor sau cadrelor didactice.
Miniștrii educației și sănătății au semnat, pe 1 octombrie, ordinul comun care prevedea noile reguli pe baza cărora vor funcționa toate școlile și grădinițele din România începând din 4 octombrie. Documentul prevede că o școală sau grădiniță se închide și trece la învățământ online când jumătate dintre clase sau grupe au activitatea suspendată din cauza unor cazuri confirmate de COVID-19.
De asemenea, școlile pot cere trecerea în online poate fi decisă în unitățile în care condițiile sanitare nu pot fi asigurate.
Rezultate Alegeri SUA – cine va fi noul președinte al Americii!