„Rezultatele la simulare sunt, cu două excepții, mai slabe decât anul trecut. Excepțiile sunt la examenul de Bacalaureat, pentru proba obligatorie a profilului, pentru care anul acesta avem o rată de promovare de aproape 60%, mai exact de 59,73%, anul trecut am avut 51,4%, deci este mult mai bine anul acesta. Proba la alegere a profilului, de asemenea, a înregistrat o ușoară creștere, de la 68,1% anul trecut, la 70,92% anul acesta. În rest, la toate celelalte probe, limba și literatura română, Bacalaureat, avem o scădere de la 70,2 la 68,31”, a declarat ministrul educației.
Legat de Evaluarea Națională, ministrul Cîmpeanu a spus că, la Limba Română, note mai mari sau egale cu 5 se regăsesc în proporție de 70,53%, mai puțin decât anul trecut.
”La limba maternă avem 82,45%, iar la matematică avem 60,58% față de 59,77% anul trecut”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul a precizat că subiectele de la simulări sunt de obicei mai grele decât cele de la examenele propriu-zise.
”În urma analizei acestor rezultate, colegii mei deja și-au însușit lecțiile și își vor face un setting adecvat pentru subiectele de la examenele naționale de Bacalaureat și Evaluare Națională. O primă concluzie pe care mi-au spus-o deja este aceea că rezultatele sunt foarte slabe spre exemplu la Bacalaureat pentru clasa a XI-a și semestrul doi din clasa a X-a”, a mai spus Cîmpeanu.
Ministrul a mai susținut că rezultatele slabe se suprapun peste perioada de predare online și confirmă faptul că educația online nu și-a atins scopul.
”Este o primă concluzie pe care colegii mei au desprins-o cu foarte multă claritate. Îmi pare rău, dar este o confirmare a ineficienței predării online în condițiile în care nu întrunim toate elementele”, a mai spus Cîmpeanu.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro