„Festivităţile de premiere sunt un aspect tradiţional în sistemul de învăţământ românesc. Sunt un aspect la care foarte mulţi dintre părinţi ţin şi foarte mulţi dintre profesori ţin. Pe de altă parte, avem competiţia care trebuie să fie încurajată”, a spus ministrul Cîmpeanu, într-o conferință de presă.
Cîmpeanu a precizat că, având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt încurajarea performanţei, care se obţine doar prin competiţie şi susţinerea echităţii, accesul egal la o educaţie de calitate, aceste lucruri trebuie îmbinate.
„Nu trebuie să ducem competiţia la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanţei acordate acestor festivităţi de premiere. Una dintre soluţiile pe care vă invit să le luaţi în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note, prezentă mult prea mult, din păcate, în şcoala românească, părinţii care vor neapărat note mari pentru copiii lor, sunt subiectivi”, a mai spus ministrul.
Cîmpeanu a venit și cu o propunere pentru a rezolva „goana după note”.
„Spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note la discipline precum muzica, desen, educaţie fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu admis/respins, o mare parte din această competiţie, care nu este din spectrul competiţiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public,” a explicat Cîmpeanu.