Sorin Cîmpeanu a precizat că oferta educațională trebuie adaptată, pentru că meseriile noi apar în ritm alert, iar angajatorii au nevoie de personal calificat.
„Nu există standarde ocupaționale pentru specialist în securitate cibernetică, nu există pentru designer suprafețe tactile, nu există specialist în protecția identității virtuale. Există însă ocupația de aburitor, există developator peliculă film sau tipograf clasic”, a spus Sorin Cîmpeanu
Implicarea angajatorilor eu o văd în toate aceste trei etape: și la ofertă, și la calificare, și la standarde ocupaționale, iar resursa umană din sistemul de Educație trebuie să fie într-adevăr formată. Suntem deficitari la programele de formare a adulților
Sorin Cîmpeanu:
Ministrul educației a arătat că tinerii ar trebui îndrumați în școli către acele competențe care generează calificări în meserii noi, solicitate pe piața muncii.
„Cu siguranță, având în vedere explozia surselor de informare, profesorul ar trebui să devină din ce în ce mai mult un facilitator al învățării, pentru că tinerii ar trebui să fie îndrumați în școală către sursele de informare pe care oricum le accesează, măcar să fie direcționați într-o modalitate bine structurată, care să vizeze în final achiziționarea acelor competențe”, a spus Sorin Cîmpeanu.
„Acele competențe care trebuie să genereze calificări în spatele cărora trebuie să stea niște standarde ocupaționale. Unitățile de învățământ trebuie să aibă oferta de formare adecvată, mai apoi această formare se finalizează cu niște calificări care stau tot în dreptul Ministerului Educației prin Agenția Națională pentru Calificări, iar mai apoi, aceste calificări trebuie să aibă în spate standarde ocupaționale gestionate de către Ministerul Muncii”, a conchis Sorin Cîmpeanu.
FOTO. Hepta