„România și-a propus pentru 2020 un prag maxim de 11,3% abandon școlar, prag pe care din păcate nu l-a atins, pentru că rata de părăsire a școlii în 2020 a fost de 15,6%. Reducerea abandonului școlar este un element esențial, cu atât mai mult cu cât, urmare a crizei sanitare, acest fenomen de abandon școlar înregistrează tendințe de creștere, în loc să înregistreze, cum ne-am asumat, scăderi ale cifrelor care și așa sunt foarte mari și ne poziționează pe ultimele locuri din Europa din această perspectivă”, a spus Sorin Cîmpeanu la briefingul de presă de după ședința de Guvern.

Potrivit ministrului Educației, va exista o finanțare de 543 de milioane de euro pentru acest proiect. „Este o componentă nerambursabilă din PNRR și programul de reducere a abandonului școlar va trebui implementat cât mai rapid posibil”, a adăugat el.

Ministrul Educației a transmis că au fost identificate 3.235 de școli cu cel mai mare risc de abandon școlar, iar dintre acestea cel puțin 750 vor primi rapid finanțare. Este vorba de școli din mediul rural, iar acest lucru va avea loc în primăvara lui 2022.

„Am trimis și lista celor 3.235 de școli identificate ca fiind eligibile, în sensul în care din păcate au cel mai mare risc de abandon școlar. Din aceste 3.235 de școli, la începutul anului 2022, vom selecta cel puțin 2.500 de școli care se află în risc de abandon școlar, cu gradul cel mai ridicat”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

Până în luna martie, minimum 750 de școli din aceste 2.500 de școli vor trebui să primească deja finanțare și programul să fie demarat. Precizez că este vorba de școli cu număr redus de elevi, din mediul rural. În mediul rural, rata de abandon școlar a fost de 26%.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu:

Anul 2030 este termenul până la care ar trebui să fie atinse țintele stabilite în proiectul „România educată”, ințiat de președintele Klaus Iohannis și asumat de Guvern în iulie 2021. Țintele vizează, printre altele, scăderea ratei de abandon școlar și a cele de analfabetism funcțional.

Potrivit documentului făcut public de Guvern, se dorește o scădere a ratei de părăsire timpurie a școlii până la un nivel de cel mult 10% și reducerea cu minimum 50% a ratei actuale de analfabetism funcțional, astfel încât, la orizontul 2030, aceasta să ajungă la cel mult 20%.

Urmărește-ne pe Google News