În perioada 23-24 septembrie, pe circuitul Oscherleben din Germania, s-a desfășurat runda a treia a Campionatului European de drift King of Europe – Pro2 series, în cadrul căruia, alături de cele 50 de echipaje, a luat startul și campionul româSorin Ene. Pilotul român s-a clasat pe locul 4.
Prima parte a zilei de vineri a fost dedicată antrenamentelor, unde Sorin a trebuit să descopere un traseu de viteză care punea probleme înca din partea de inițiere chiar și celor mai experimentați piloți din acest campionat.
A depășit cea mai cunoscută femeie pilot din Europa
În a doua parte a zilei de vineri, toți piloții au luat startul în turele de calificări jurizate. Ene a reușit un rezultat foarte bun, clasându-se pe locul 5.
Ziua următoare a fost dedicată în prima parte antrenamentelor, unde pilotul roman a început să mearga din ce în ce mai bine. Sambătă, după prânz, au inceput finalele. Sorin Ene l-a întâlnit pe pilotul polonez de drift Bartek Ostalowski, reușind să treacă de acesta.
Catastrofa de la Scânteia, după 15 ani. Avocații au luat mai mult de jumătate din despăgubirile date de asigurător: peste 400.000 de euro de la orfani, văduve, părinți în doliu
În cea de-a doua lupta, campionul român a concurat împotriva Karolinei Pilarczyk, cea mai promovată și cunoscută femeie – pilot din Europa, cu un nivel foarte ridicat ca și material de concurs și stil de pilotaj. Sorin Ene a trecut si de aceasta dată mai departe, urcând spre lupta pentru primele patru locuri.
Dezavantajat de arbitraj
În top 4, prima bătălie a fost tot împotriva unui pilot polonez, țara cu cel mai puternic și dezvoltat campionat de drift la nivel european. În prima tura, împotriva lui Sebastian Matuszeski, Sorin a pierdut cu 4-6, dar în cea de-a doua a reușit o evoluție senzaționala, iar pilotul polonez o tură foarte slabă. Totuși, o gravă eroare de arbitraj a făcut ca drumul românului să se opreasca in top 4.
Chiar si așa, rezultatul obținut de Sorin Ene îl menține pe poziția 4, el micșorând diferența de punctaj dintre el și primele locuri, avand șanse reale la podium în urma marii finale din 8-9 octo,brie (Slovakia Ring).
”A fost o runda incredibilă, cu piloți experimentați și mașini de top. Vineri am avut puțin timp la dispoziție pentru antrenamente și circuitul mi-a pus probleme în primă instanță deoarece era foarte rapid. În România nu sunt obișnuit cu așa ceva.
”Ușor-usor, am început să gasesc setup-ul corect al mașinii si să merg din ce în ce mai bine. În finalele de sâmbătă am pornit încrezator, mașina mergea cum trebuie, băieții din echipa tehnică au fost trup și suflet, am avut chiar și o mică galerie românească alături, totul era perfect. Am simțit că îmi pot depăși limitele, mergeam din ce în ce mai tare, simțeam că voi prinde podiumul, însă acea greșeală de arbitraj a facut să ma opresc în top 4”.
Citiți și
Recomandări
Sondaj INSCOP la comanda Libertatea. Topul partidelor din România la alegerile parlamentare