„Metroul către Aeroportul Otopeni. Termenul-limită este 2026. Timp de un an, acest proiect care avea finanţare japoneză a fost stopat de către un fost ministru al transporturilor, neconsiderând că e un proiect important pentru bucureşteni. Aproape l-a anulat. (Cătălin Drulă – n.r.) El a oprit proiectul. Anul trecut mi-am cerut scuze ambasadorului Japoniei. În 2-3 săptămâni cred că cei de la metrou vor putea anunţa câştigătorii licitaţiei pentru acest proiect. Japonezii sunt extrem de serioşi din acest punct de vedere”, a declarat Sorin Grindeanu, luni, la Digi 24, potrivit News.
Ministrul transporturilor a mai explicat faptul că primul tronson din cele două, cel până la Mall Băneasa, este deja în lucru.
„Eu am transmis colegilor din guvern dorinţa noastră de a muta această finanţare de pe M4 din PNRR să fie pe M6, unde deja e dat câştigătorul şi lucrările au început deja, pentru că riscă și ca acest M4, repet proiect nematur, să nu poţi să îl finalizezi până în 2026. Nu au fost autorizate PUZ-urile, autorizaţiile, totul este în fază birocratică. Eu cred că vom convinge Comisia să facem această schimbare între M4 şi M6 (magistrala spre Aeroportul Otopeni), urmând ca M4 să rămână pe viitorul program operaţional pe transporturi”, a precizat Grindeanu.
La începutul lunii martie, Metrorex a semnat contractul de 1,2 miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de structură pentru primul lot al M6 (1 Mai -Tokyo), care va avea o lungime de 6,6 kilometri.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
Albastru15 • 08.11.2022, 02:16
Pielea ursului din padure: ai sau n ai finantare? Drula e de vina- bine ca stim cine i vinovatul ca i scriem un doctorat pana in 2026.