„Pe PNRR, pe bună dreptate, aţi ridicat o îngrijorare legată de A7. Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract – şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 – şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate. Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti”, a declarat Sorin Grindeanu.
Potrivit ministrului transporturilor, o companie românească are în gestiune, în acest moment, aproximativ 450 de kilometri de autostradă sau drum expres.
„Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta”, a precizat Sorin Grindeanu.
Întrebat de ce lucrurile merg mai greu pe lotul Ploieşti-Buzău, Grindeanu a explicat că sunt companii care nu înţeleg că trebuie să respecte termene.
„Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică. Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte”, a spus Sorin Grindeanu.
Ministrul transporturilor a afirmat că a reziliat mai multe contracte, iar certificatele negative constituie un impuls pentru companii, pentru că aceste avize negative sunt valabile la nivel de Uniune Europeană.
FOTO: Hepta
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro