„Zilele acestea am primit ultimul agreement de la Comisie pentru acel ajutor de la Comisia Europeană. Eu cred că am intrat pe linie dreaptă şi o să-l primim. În niciun caz nu intră în faliment”, a spus Sorin Grindeanu la emisiunea Insider Politic de la Prima News, potrivit news.ro.
Ministrul a vorbit şi despre nevoia unei „îndrăzneli” de a lua anumite decizii pentru redresarea companiei, mai concret concedieri.
„O companie de mărimea TAROM-ului trebuie să aibă în jur de 500, hai să zic 600 de angajaţi. TAROM-ul are mai mult decât dublu, în acest moment. Eu nu spun că asta este soluţia, să dăm oamenii afară, dar unele din serviciile pe care TAROM-ul le are internalizate în acest moment, din punctul meu de vedere, trebuie să fie externalizate. Din 600 de oameni cât ar trebui să aibă o companie de această mărime, 90 şi ceva la sută trebuie să fie personal navigant, nu de alte tipuri”, a precizat el.
Totodată, Grindeanu a adăugat că fosta conducere a companiei „nu a avut tăria necesară” să rezolve problema concedierii angajaților.
Ministrul a mai spus că, atunci când nu circulă cu maşina, foloseşte avioanele TAROM și a admis că preţurile sunt mari, iar „condiţiile, de multe ori, nu reflectă aceste preţuri”.
TAROM nu a mai este o companie profitabilă din 2007, când pe piață a intrat Wizz Air, se arată într-o analiză publicată anul trecut de Europa Liberă. În perioada aprilie 2020-2021, Ministerul Transporturilor și Comisia Europeană au negociat un plan prin care TAROM să evite falimentul. Compania aeriană a intrat din martie 2020 într-un colaps financiar, când societatea deținută de statul român nu se mai putea susține din propriile venituri.
Sorin Grindeanu a spus în septembrie 2022 că TAROM trebuie să urmeze planul de restructurare convenit. „Dacă nu, Taromul va avea aceeași traiectorie ca multe companii din estul Europei și nu doar din Est, care au dat faliment”, a afirmat atunci ministrul.