Nu încălziţi motorul pe loc
Un motor de generaţie nouă nu are nevoie să fie încălzit pe loc. După ce l-aţi pornit, aşteptaţi doar câteva secunde, după care puteţi pleca la drum.
Ţineţi turaţia constantă
În primii kilometri, rulaţi, pe cât posibil, într-un regim redus de turaţii. Acceleraţi progresiv şi nu turaţi motorul. În oraş, un regim de turaţie constantă, în jurul valorii de 1.800 rpm, este recomandat pentru a obţine un consum cât mai mic.
Nu acceleraţi brusc
Pentru a ajunge într-o treaptă superioară la turaţia de 1.800 rpm, acceleraţi progresiv şi nu depăşiţi 2.700 rpm. Nu apăsaţi pedala de acceleraţie mai mult decât este nevoie.
Frâna de motor e mereu utilă
Folosiţi frâna de motor! Maşinile cu sistem cu injecţie au consum 0 în frână de motor. Astfel, când utilizaţi frâna de motor, se poate spune că rulaţi pe gratis. Dacă turaţiile la care se aplică procedeul nu sunt prea ridicate, motorul nu are de suferit pe termen lung.
Spaţiile din trafic ajută
Folosiţi-vă corect de spaţiile din trafic. Utilizaţi inteligent suprafeţele din faţă şi încercaţi să anticipaţi traficul. Astfel, puteţi aplica procedeul de la punctul trei mai des.
Citiţi în ziarul de mâine şi alte sfaturi oferite de specialiştii Auto Bild

 
 

Google News Urmărește-ne pe Google News