Presa din România abundă în subiecte cu şi despre Oana Roman. Motivul? Acestea se vând foarte bine! Publicul român pare să fie interesat de ce face, spune sau crede aceasta, deşi  unii o critică, alţii o laudă iar câţiva au transformat-o în  subiect de  bancuri.

“Oana Roman nu este un om care să ascundă ceea ce este! Reunoaşte că are nişte kilograme în  plus iar acesta e primul pas către acceptarea lor şi  intrarea în echilibru cu acestă situaţie. Succesul ei mediatic se datorează faptului că românul de rând îşi asociază propiile imperfecţiuni cu ale ei. De-a lungul timpului, presa i-a  exagerat trăsăturile negative, exagerări care de cele mai multe ori au aparţinut redacţiilor în scopuri  de audienţă. Să vă dau un exemplu psiho-sociologic: când toată presa afirma ca este  grasa care mănancă shaorma impactul la public a fost atăt de mare tocmai pentru că masele de oameni au asociat-o cu ceea ce manâncă ele, iar asta a generat un sentiment de familiaritate cu ea. Oamenii tind să îi asocieze pe ceilalţi cu ceea ce le este lor cunoscut. Dacă s-ar fi spus că ea  manâncă homar, stirea ar fi murit în faşă pentru că puţini români de rând (grosul audienţei) au mâncat aşa ceva”, susţine Cezar Laurenţiu Cioc.

Psih. Cezar Laurentiu Cioc

Deşi alăturat controverselor de tot felul, numele Oanei Roman a devenit un brand care se  vinde din motive de asemănare cu publicul  larg, asemănător celui al lui Gigi Becali. Notorietatea controversată are şi avantaje şi dezavantaje, explică specialistul.

“În conştientul  colectiv al românilor, numele Oanei Roman s-a înrădăcinat de-a  lungul timpului. Foarte puţini ştiu ca, de fapt, numele ei real nici nu este Oana, ci Ioana, dar publicul cere pâine si circ, şi nicidecum informatii clare. Din  punct de vedere psihologic, poate fi un excelent avantaj  personal, să ieşi uneori din numele de scenă şi din tiparele convingerilor celorlalţi despre tine şi sa devii Ioana, un altcineva despre care nimeni nu ştie mare lucru, în afara cunoscuţilor. Beneficiile brandului numelui său par totusi a fi mai mari decât dezavantajele de imagine intr-o  societate în care chiar si publicitatea negativă creşte cota de piaţă a unei persoane publice”,  mai menţionează psihologul

Oana Roman a studiat stiinţe ale comunicării în Franţa, iar gurile rele susţin că fostul premier Petre Roman, tatăl Oanei, ar fi pus o vorbă  bună la admitere.

„ Atacurile mediatice la adresa ei nu au început de ieri, de azi, ci din anii 90 când Petre Roman era la conducerea  guvernului.  E  rezonabil să spunem că atunci  fiica  premierului era carne de tun pentru adversarii politici sau  unii reprezentanţi ai presei acelor vremuri.  Acuzaţia că ar fi intrat pe pile (puse de  fostul prim-ministru) la facultatea din Franţa îi făcea mai rău lui Petre decât ei, pe modelul noi am mâncat salam cu soia şi ăsta îşi bagă fata  în Sorbona. Desigur că vor mai fi controverse pe această temă, dar rămân faptele concrete, o diplomă oferită de o instituţie afiliată  La Sorbonne nu e uşor de obţinut, chiar dacă ar fi un sâmbure de adevăr în spusele acuzatorilor pilei la admitere (nu spun ca ar fi, e doar o  situaţie ipotetică) “, a  încheiat Cezar Laurenţiu Cioc, psiholog la Institutul de Cercetare şi Dezvoltare a Potenţialului Uman din Bucureşti.

 

 

 
 

Urmărește-ne pe Google News