VIDEO | În Milano s-a deschis cel mai mare spital cu terapie intensivă, în doar 10 zile de muncă neîntreruptă. Italienii au donat 21 de milioane de euro
O lumea întreagă a privit cum China a ridicat un spital în șase zile, ca să facă față numărului prea mare de bolnavi de COVID-19. Și Europa îi calcă pe urme. Cu o mobilizare de forțe fără precedent, centrul expozițional din Milano, echivalentul Romexpo-ului bucureștean, a devenit cel mai mare centru de terapie intensivă din Peninsulă, relatează TGCOM24.
21 de milioane de euro donați de 1.200 de persoane, 500 de muncitori care nu s-au mai uitat la ceas și 10 zile. Sunt numerele celui mai mare centru de terapie intensivă din Italia, improvizat în spațiul expozițional din Milano, oraș aflat în zona roșie atât de lovită de coronavirus.
Am realizat în 10 zile ceea ce în mod normal am fi reușit în ani. 500 de oameni au muncit fără oprire, fără frică. Nici o ceartă și nici o discuție, mereu gata să ajute. A fost o experiență pe care o voi purta cu mine pentru totdeauna.
Enrico Pazzali, președintele Asociației Centrului Expozițional, pentru TGCOM24:.
900 de medici și asistenți și 200 de paturi
În această structură spitalicească organizată să trateze cazurile de COVID-19 vor lucra, prin rotație, 200 de medici, 500 de asistenți medicali și alte 200 de profesioniști. “E o structură spitalicească după toate rigorile, nu un spital improvizat. Și va avea cel mai extins departament de terapie intensivă din Italia”, a spus și Ezio Belleri, directorul Policlinicii din Milano, care va coordona și spitalul din centrul expozițional. Managerul a mai adăugat pentru TGCOM24 că e mândru de ce s-a realizat într-un timp atât de scurt.
Iar guvernul italian se gândește să reproducă spitalul din Milano și pentru zona de sud.
Pentru început, s-au deschis opt saloane cu 53 de paturi de terapie intensivă și ulterior va mai fi deschis un pavilion cu 104 de paturi. În a treia etapă se va deschide un alt pavilion. În total, 200 de paturi vor servi atât timp cât e nevoie, într-un spațiu care până acum două luni era destinat târgurilor de modă sau mobilă, atât de cunoscute în întreaga lume.