Elevii ar fi astfel impulsionați să facă mai multă mișcare, spun inițiatorii proiectului. Astfel, la Evaluarea Națională de la sfârșitul casei a VIII-a se va introduce „o probă practică a deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere prevăzută de programa școlară, susținută în timpul anului școlar”.

„Ne dorim să implementăm și pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a acest sistem de evaluare care presupune promovarea unui stil de viață activ”, a declarat Bogdan Matei, senator PSD, pentru Digi24.

Potrivit Edupedu, proiectul vine cu schimbări și în cazul Evaluării Naționale susținute de elevii de clasa VI-a. Inițiatorii vor să introducă: „două probe de evaluare a competențelor privind stilul de viață activ” astfel:

  • o probă practică pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere, prevăzută de programa școlară
  • o proba teoretică pentru evaluarea cunoștințelor de igienă personală, nutriție, fair-play

La evaluările naționale de la clasele a II-a și a IV-a proiectul de act legislativ prevede introducerea unei „evaluări la nivel național a competențelor privind stilul de viață activ, dobândite în ciclul primar, în concordanță cu programele școlare”.

În nota de fundamentare, inițiatorii citează un studiu european: „Mai mult de 63 la sută dintre români nu practică niciodată niciun tip de activitate sportivă și doar 5 din 100 de persoane merg la o sală de sport, potrivit unui studiu Eurobarometru, al Parlamentului European”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News