Sesizarea la CNA a fost făcută de ActiveWatch. În cererea de analizare, organizația a argumentat că „spotul de promovare a proiectului de infrastructură medicală nu oferă informații privind stadiul real de dezvoltare și induce ideea unui proiect finalizat și operaționalizat”.

În plus, ONG-ul a subliniat că „publicul nu este atenționat că imaginile difuzate sunt, de fapt, o simulare video, o animație. Mai mult, sintagma proiect realizat de Primăria Sectorului 1 este ambiguă și nu oferă suficiente repere factuale pentru a identifica stadiul proiectului sau alte elemente de context”.

În urma acestei solicitări, CNA a decis să interzică spotul publicitar.

Este o minciună și o campanie electorală pe față. Toate televiziunile se fac vinovate că au difuzat așa ceva. O să cer intrarea în legalitate pe informare corectă, adică să nu mai apară deloc.

Dorina Rusu, membră CNA:

Toți membri CNA au considerat că spotul ar putea fi unul electoral făcut în afara campaniei electorale, lucru pe care legea îl interzice, dar, concret, nu se poate aplica o sancțiune, mai scrie PaginadeMedia.

“Legal nu poate fi sancționat pentru campanie electorală. Pe ecran nu apare un om, un nume, ci apare o instituție, Primăria Sectorului 1. Poate ar fi de competența Curții de Conturi să investigheze cum a cheltuit Primăria banii publici pe promovarea proiectului legat de spital”, a transmis Radu Herjeu.

Este greu să dovedești că posturile de televiziune au știut că spitalul nu există, fiind un contract de comunicare comercială.

Radu Herjeu:

Pe lângă interzicerea spotului, a fost propusă și trimiterea unei adrese către Curtea de Conturi, însă nu a trecut la vot.

 
 

Urmărește-ne pe Google News