Sute de mii de oameni circulă zilnic cu metroul în Capitală. De când au fost aduse, noile trenuri s-au “lovit” de tot felul de probleme. Mai întâi, a fost nevoie de tăierea câtorva peroane, pentru ca metrourile să încapă în staţii. Apoi, după ce au fost puse în circulaţie, mai multe garnituri noi au avut defecţiuni, motiv pentru care circulaţia pe magistrala M2 Berceni – Pipera a fost blocată de câteva ori. Motivul s-a aflat abia acum: metrourile aveau piese prost fixate, şuruburi slăbite şi, culmea, şi anumite componente lipsă din fabrică. Adică au reprezentat un pericol pentru cei care au călătorit cu ele în acea perioadă. “Am fost şi eu, la rândul meu, anunţat că lipsesc piese din noile trenuri şi că anumite şuruburi erau slăbite. A fost nevoie să se completeze aceste lipsuri, astfel încât să nu fie pus nimeni în pericol. Problema s-a rezolvat la puţin timp după ce au intrat în circulaţie”, ne-a declarat Florian Crişu, directorul adjunct al Sindicatului Metrorex.

Situaţia a fost rezolvată

Surse din cadrul instituţiei spun că problema ar fi intrat şi în atenţia SRI , care ar fi verificat atât documentele, cât şi garniturile care ar fi avut probleme. Totul ca nu cumva în spatele acestor defecţiuni să stea posibile acţiuni teroriste. Cert este că în prezent cele 7 metrouri noi, Dunărea, Mureş, Prut, Olt, Ialomiţa, Someş şi Siret, sunt în stare bună de funcţionare. “Defecţiunile inerente apărute în funcţionarea trenurilor noi CAF se situează în limite normale şi sunt realizate de service-ul fabricantului”, ne-au transmis reprezentanţii Metrorex. Până anul viitor, instituţia urmează să achiziţioneze 51 de trenuri CAF pentru M5 Drumul Taberei-Pantelimon.

 
 

Urmărește-ne pe Google News