Prioritatea numărul 1 a României, în materie de drumuri, este realizarea autostrăzii Sibiu- Piteşti, până în anul 2020. Această cale rutieră face parte din coridorul 4 pan-european şi este unul din cele mai controversate planuri. Iniţial, adică în 1977, proiectul prevedea o autostradă care să lege vestul ţării de Constanţa. Ceauşescu a realizat o bucată între Piteşti şi Bucureşti şi se apucase de tronsonul Feteşti-Cernavodă. După 1990, s-a finalizat segmentul Bucureşti – Constanţa şi mai multe tronsoane între Nădlac – Sibiu. Recent, autorităţile s-au sucit şi au declarat că Sibiu – Piteşti va fi drum expres. UE a bătut cu pumnul în masă, iar tronsonul a redevenit autostradă! Conform hârtiilor, următoarea autostradă trecută la urgenţe, adică tot până în 2020, este Bacău – Paşcani. Ciudat este faptul că legătura dintre Bucureşti şi Bacău va fi făcută de un drum expres, realizat după 2020. În fine, în următorii şapte ani vor fi realizate, conform hârtiilor, tronsoanele de autostradă Sibiu – Braşov, Braşov – Ploieşti, Piteşti – Craiova, Târgu Neamţ – Paşcani – Iaşi, Borş – Suplacu de Barcău – Nădăşelu.

Urmărește-ne pe Google News