De astăzi intră în vigoare modificările la Legea nr. 57/2015 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă. Ce prevede mai exact? Că produsele aflate la comercializare cu preţ redus/oferte promoţionale, cu 3 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate, se sortează şi se expun la comercializare, pe rafturi sau în standuri, delimitate vizibil, cu informarea corectă, completă şi precisă a consumatorilor. Ieri, într-un hipermarket din nordul Capitalei, angajaţii verificau de zor produsele.
“În seara asta (aseară – n.r.) avem şedinţă şi facem inventarele. Ni s-a transmis deja foarte clar. Tot ce mai are termen trei zile până la expirare îl punem pe raft separat, iar mâine, când vin clienţii, totul să fie făcut cum zice la lege”, ne-a spus angajata în timp ce aranja marfa pe raft.

Amenzi de până la 100.000 de lei

Clienţii sunt încântaţi de ideea de a găsi toate produsele la un loc. “Acum nu mai stau cu frica-n sân că risc să cumpăr ceva care expiră mâine. Ştiu că sunt toate puse la un loc şi e treaba mea dacă le cumpăr de acolo sau nu. Dacă sunt mai ieftine e bine”, ne-a spus Mirela, o femeie care săptămânal îşi face cumpărăturile din hipermarket.
Legea mai spune că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă (cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării reducerii) practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Firmele care folosesc practici comerciale înşelătoare riscă amenzi cuprinse între 5.000 şi 100.000 de lei.

 
 

Urmărește-ne pe Google News