“Adio 51% produse românești în hipermarketuri și adio această ștampilă «produs în România», pusă vizibil pe produs”, rezumă Pătraru, explicațiile unui reprezentant al fermierilor români.

Jurnalistul explică apoi că discuția pe acest subiect este și simplă, și complicată, dar spune că este umoristic să crezi că românii vor cumpăra produse românești pentru că le spui să cumpere produse românești.

“Produsele, la magazin, se cumpără pentru că există pe raft. E foarte greu să cumperi de pe raftul unui hipermarket produse care nu există. Pentru că, de fapt, despre asta e vorba în economia de consum sprijinită pe hipermarketuri: cei mici nu ajung niciodată acolo. Iar noi, românii, avem numai producători mici și mijlocii. Pentru că, nu-i așa?, abia acum redescoperim cooperativele, asocierea producătorilor și procesatorilor în unități care capătă putere de negociere și relevanță pe piață”, spune Pătraru.

 
 

Urmărește-ne pe Google News