Măsura va fi dezbătută joi, 25 august de către Consiliul pentru Resursele Aerului din California. Acesta va formaliza obiectivele puse în septembrie 2020 de către guvernatorul democrat al Californiei Gavin Newsom.
Potrivit lui Daniel Sperling, membru al consiliului, proiectul are „99,9%” șanse să fie aprobat și să includă diverse stagii de reducere a vânzărilor de mașini pe benzină și motorină.
Pași intermediari
Astfel, în 2026 35% din mașinile din California trebuie să fie mașini cu „zero emisii”, adică să fie electrice, pe hidrogen sau să fie anumite modele hibride.
Procentul va crește la 51% în 2028, 68% în 2030 și 100% în 2035.
Iar planul include ținte și pentru vehiculele comerciale ușoare și de mare tonaj pentru a face aceeași trecere până în 2045, conform CBS.
California are o populație de 40 de milioane de locuitori și este deja cea mai mare piață de mașini electrice din SUA, iar standardele sale afectează industria auto din toată țara.
Marii producători schimbă strategia
Tesla are deja o fabrică de mașini electrice în orașul Fremont, din California, unde produce anual peste 600.000 de autoturisme.
General Motors a anunțat că nu intenționează să construiască după 2035 mașini care să aibă emisii poluante, chiar dacă grupul nu s-a obligat oficial să ofere doar mașini electrice peste 13 ani.
Decizia probabilă a Californiei vine după ce președintele american Joe Biden a promulgat recent o lege care include investiții masive în măsuri de luptă împotriva schimbărilor climatice și în sănătate. Legea include 370 de miliarde de dolari pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 40% până în 2030.
UE va opri vânzările de mașini cu motoare termice tot din 2035
Uniunea Europeană a încercat la rândul său în ultimii ani să reducă poluarea realizată de transportul auto. Prin Green Deal – planul anunțat de Comisia Europeană – instituția vrea să oprească vânzarea de autoturisme noi pe benzină și motorină din 2035.
Marea Britanie, Singapore și Israelul s-au angajat să oprească vânzarea de vehicule noi cu motor termic din 2030, iar Norvegia din 2025.
Activitatea umană, în special utilizarea combustibililro fosili, duce la încălzire globală, ceea ce mai departe contribuie la vreme extremă. Limitarea poluării este una dintre soluțiile oferite de către cercetători pentru a combate schimbările climatice.