Reamintim, Daewoo căzuse deja de acord cu Damen, proprietarul Șantierului Naval Galați, pentru vânzarea Șantierului Naval Mangalia către grupul olandez.

Valoarea tranzacției între Daewoo și Damen era de 25,9 milioane de dolari.

”Împreună cu ministrul Economiei, domnul Șimon, am încercat și se pare că reușim să răscumpărăm 51% din acțiunile Daewoo la Mangalia. Am constatat într-o zi, împreună cu alte ministere, specialiști, că statul român nu mai știe decât să vândă. Ne-am descoperit niște deprinderi, cum poate statul român să cumpere, să avem și noi un santier naval. Și vă spun că îl luăm, vom avea un șantier naval al statului”, a anunțat Tudose.

”Să facem și noi o bărcuță”

”Poate o să facem niște fregate pentru Armată, să facem și mentenanța la ele tot acolo. Poate facem și noi o bărcuță, acolo. Nu e posibil ca o țară cu atâta Dunăre, cu mare, să nu aibă un șantier care să facă o bărcuță acolo”, a mai declarat Mihai Tudose.

Istoria Daewoo în România

Grupul Daewoo a făcut implozie în cadrul crizei care a lovit Asia de Sud-Est în 1997. Ulterior, guvernul de la Seul a închis controlat tot concernul, care la acel moment era al doilea ca mărime din Coreea de Sud.

Partea auto a fost preluată de către General Motors și produce și acum autorisme în Coreea de Sud. Fabrica de la Craiova nu a fost însă preluată de grupul american, astfel că statul român a scos uzina la vânzare, iar din 2007 aceasta este proprietatea Ford.

De asemenea, divizia de electronice a Daewoo a fost și ea vândută. Inițial, a vrut să o preia un grup din Iran numit Entekhab Industrial Group, dar tranzacția a căzut. Ulterior, în 2013, aceasta a ajuns în cadrul Dongbu Group tot din Coreea de Sud.

Coreea de Sud, proprietarul actual

În fine, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering este unul dintre cele mai mari șantiere navale din lume, cu venituri anuale de peste 12 miliarde de dolari. Statul coreean deține 57% din acțiunile companiei prin intermediul Korea Developement Bank (KDB), potrivit site-ului său.

Sectorul construcției de nave a fost lovit la nivel global de o criză de supracapacități, însă DSME a fost lovită și mai puternic deoarece în 2015 a fost descoperită o fraudă contabilă în cadrul companiei. Aceasta a dus la o pierdere de 2,8 miliarde de dolari în acel an, potrivit Fairplay IHS.

Urmare a problemelor avute acasă, compania a demarat procesul de vânzare a șantierului din România.

Daewoo Mangalia Heavy Industriesa consemnat în anul 2016, ultimul pentru care sunt disponibile informații, o pierdere de 483 de milioane de lei la vânzări totale de 2,05 miliarde de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor. Compania avea în acel an aproape 2.400 de angajați.

Urmărește-ne pe Google News