O călătorie cu tramvaiul 41 prin București poate fi considerată una de lux. Tramvaie moderne, scaune tapițate, aer condiționat, traseu cu garduri, fără ca mașinile să blocheze calea de rulare.

Dacă ne mutăm pe Calea Giulești și mergem cu 11 sau cu 44 intrăm într-o adevărată saună. Vagoane vechi, rupte, fără pic de aer condiționat, iar mai mult de atât calea de rulare e un adevărat pericol.

Situația nu se schimbă absolut deloc dacă mergem pe Bulevardul Basarabiei, pe Calea Moșilor, Calea Călărași, Piața Traian sau Bulevardul Dimitrie Pompeiu. „E o experiență în sine un traseu cap-coadă pe una din liniile care circulă pe-aici”, spun călătorii.

VEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 14

„Mă știu băieții ăia de la vulcanizare ca pe-un cal breaz”

Pe lângă problemele majore din tramvaiele vechi și ruginite, șina de tramvai este un adevărat calvar. Atât pentru vatmani, dar mai ales pentru călători. Plus pentru cei care circulă cu mașina pe străzile unde sunt obligați să meargă pe calea de rulare a tramvaiului.

La Piața Traian l-am întâlnit pe domnul Marian. Are 72 de ani și bătrâna Dacie Logan pe care o are din 2009 a mers la vulcanizare în ultimii ani de parcă ar avea abonament.

„Mă știu băieții ăia ca pe-un cal breaz. Am venit la ei în ultimul an de cel puțin cinci ori. Două cauciucuri le-am făcut praf din cauza dezastrului de prin București”, spune.

„Șinele de tramvai sunt un adevărat pericol, domnule. Mergeam pe Calea Călărași și mi-a bubuit cauciucul. Am luat o mare bucată de șină. Cum s-o vezi la 9 seara când afară e beznă? Mie cine-mi dă banii pe ele? Pe cauciucurile distruse pe care le-am schimbat până acum?”, continuă nea Marian.

2.595

de revizii și verificări ale legăturilor la șină au avut loc în 2023, conform unui raport publicat de Societatea de Transport București

Vatmanii trag un semnal de alarmă: „Mergem cu cinci la oră, că altfel se alege praful”

Situația dezastrului total e pe Bulevardul Basarabiei. Acolo se produc cele mai multe accidente din cauza căii de rulare. „E la ordinea zilei să vedem muncitorii de la depou cum sudează de zor. Și liniile astea au zeci de ani și miliarde de roți au trecut peste ele. Cât să ducă?”, spune unul dintre vatmanii de pe traseu.

„Acum e bine, să veniți la iarnă să vedeți spectacol adevărat. Atunci e un adevărat coșmar! Patinează tot, mergem cu cinci la oră că altfel se alege praful. Pericol mare de tot să deraiem și să întâmple o nenorocire… Dar asta e cam peste tot. Bine măcar că au început să mai bage bani să repare traseele, că e jale mare”, mai punctează acesta.

Au început lucrările de modernizare

Nicușor Dan și oficialii STB știu foarte bine problemele din teren. Iar la începutul lunii, primarul general a anunțat: „Am atribuit încă un contract pentru reabilitarea liniilor de tramvai din Capitală”.

Este vorba despre un tronson cu o lungime de 18 km cale dublă de rulare pe care circulă liniile 40, 27, 19, 36, 23, pe Bd. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călăraşilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan.

Conform reprezentanţilor Municipalităţii, firma care va face lucrările este Porr Construct.

Milioane de euro pentru investiții

Pe 12 august, primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că a fost atribuit ultimul contract pentru înlocuirea liniilor de tramvai aflate într-o avansată stare de degradare.

„Este vorba despre un tronson de aproximativ 3 km, cale dublă de rulare, de pe bulevardele Pache Protopopescu, Ferdinand, strada Traian şi strada Dristorului (între Bd. Camil Ressu şi Baba Novac). Pe aici circulă liniile 55 şi 14”, a precizat edilul.

269

de tramvaie este flota pe care o are STB în acest moment, acestea funcționând pe cele 22 de linii din București

Primarul general a anunțat că acest contract face parte din proiectul de reabilitare a aproximativ 50 km de linii de tramvai din Capitală. Ofertant câştigător este asocierea Swietelski Construct (lider asociere) – Urban Profile Grele (asociat), valoarea ofertată fiind de 21 de milioane de euro, fără TVA.

Urmărește-ne pe Google News