Pe lângă căldura din tramvaiele fără aer condiţionat şi aglomerate peste măsură la orele de vârf, călătorii care circulă cu tramvaiele 16 şi 36 până la capăt de linie, în zona Pipera din Capitală, trebuie să suporte chinul ultimei „linii drepte”: bulevardul Dimitrie Pompeiu. „Este pusă în pericol siguranţa călătorilor”, s-a plâns ziarului un cetățean exasperat, care și-a însoțit criticile la adresa STB cu o serie de fotografii.
Reporterii Libertatea au refăcut luna trecută traseul ultimului kilometru pe care tramvaiele 16 şi 36 îl parcurg pe bulevardul Dimitrie Pompeiu, iar imaginile surprinse arată starea dezastruoasă a infrastructurii de tramvai. „Cratere” de peste 15 centimetri au fost săpate de timp de-a lungul şinelor instabile și crăpate. În multe locuri, lipsesc segmente întregi din metalul care sprijină şina. Iar cauciucul care ar trebui să despartă șinele de asfalt a dispărut fără urmă.
Zona Pipera este polul clădirilor de birouri din Capitală, unde lucrează peste 100.000 de oameni. Mulţi dintre aceştia ajung la serviciu cu tramvaiele 16 şi 36.
Libertatea a întrebat STB dacă are prevăzut în bugetul pentru anii 2022 şi 2023 investiţii pentru modernizarea căii de rulare a tramvaielor 16 şi 36, pe tronsonul aflat pe bulevardul Dimitrie Pompeiu din Capitală. „Precizăm ca STB S.A. nu are în planul de investiții pe anul în curs, modernizarea căii de rulare a tramvaielor 16 și 36”, a răspuns STB.
„Asigurăm mentenanța”
„Prin serviciile de specialitate, STB S.A. asigură mentenanța liniilor, în vederea depistării deficiențelor ce pot pune în pericol circulația în condiții de siguranță a materialului rulant, și igienizarea căii de rulare, pentru menținerea aspectului estetic”, susţin reprezentanţii STB în răspunsul transmis Libertatea.
Aceştia precizează că STB a depus, la solicitarea Primăriei Municipiului Bucureşti, un proiect tehnic pentru lucrările de „Reabilitare sistem rutier pe bulevardul Dimitrie Pompeiu, șoseaua Petricani, bulevardul Lacul Tei, strada Maica Domnului, strada Reînvierii şi strada Turmelor”. Proiectul a fost aprobat pe 29 iunie 2022 şi se rezumă la documentaţia tehnico-economică. Practic, consilierii municipali au aprobat proiectul în valoare de 317 milioane de lei, însă nu au găsit încă bani pentru realizarea lui.
Primarul Capitalei Nicuşor Dan speră însă că va obţine finanţare externă pentru infrastructura de tramvai nemodernizată din București.
Libertatea a scris şi în urmă cu un an despre condiţiile deplorabile din tramvaiele bucureştene, după ce un călător a fost rănit de o şină care a străpuns podeaua tramvaiului.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro