Reprezentanții STB au confirmat că au pus sediul și autobuzele gaj. Ei au justificat datoria de 231 de milioane de lei prin tăierea de către guvernul Dăncilă a bugetului Capitalei, dar și prin creșterea cu peste 80% a flotei.
Ce bunuri au pus gaj
Adunarea Generală Extraordinară a Acţionarilor Societăţii de Transport Bucureşti STB S.A a adoptat în octombrie o hotărâre care prevede că: „constituie în garanţie bunurile aflate în patrimoniul societăţii, respectiv imobilul compus din imobil şi teren situat în Bucureşti, Bv. Dinicu Golescu nr. 1, Sector 1, identificat cu numărul cadastral 261250, înscris în CF sub nr. 261250, 995 autobuze, 65 troleibuze, 10 vagoane tramvai, 78 utilaje (elevatoare, dispozitiv de suspendare auto, standuri ITP, staţii spălare), 92 de echipamente (motostivuitoare, buldoexcavatoare şi electrocare)”.
STB și-a pus, în premieră, activele drept garanție pentru eșalonarea unor datorii. În anii 2013-2014, fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB, actuala STB SA) a mai fost în incapacitatea de a-și plăti datoriile, astfel încât ANAF a pus sechestru asigurator pe sediul Regiei, din Bulevardul Dinicu Golescu nr.1.
După achitarea datoriilor de către RATB, ANAF a ridicat sechestrul la acel moment.
Cauzele care au dus la acumularea datoriilor
Reprezentanții STB au motivat că acumularea datoriei de 231 de milioane de lei a fost cauzată de creșterea cu peste 80% a parcului auto (de la 1040 mijloace de transport la 1861), de dublarea liniilor de transport, inclusiv în județul Ilfov.
În plus, la acumularea acestor datorii ar fi contat și diminuarea bugetului Capitalei în anul 2019, ca urmare a reducerii cu 30% a sumelor repartizate de Guvern, din încasările impozitului pe venit, colectat la bugetul de stat.
Oricând, în eventualitatea neplăţii datoriilor eşalonate, societatea de transport poate rămâne fără bunurile puse ca garanţie!
„Practic, dacă STB nu îşi va plăti datoriile eşalonate, ANAF va trece efectiv la executarea silită a imobilului respectiv. Este o prevedere legală care este permisă de Codul de Procedură Fiscală coroborat cu Codul Fiscal.
Tot ce este acolo se poate executa silit de către inspectorii ANAF. Aceştia ar putea pune sechestre, ar putea opri în trafic autobuzele cu ajutorul agenţilor de poliţie pentru a le reţine certificatele de înmatriculare, după care executorul fiscal ar putea să le scoată la vânzare, la licitaţie publică. Asta dacă societatea nu îşi va plăti obligaţiile fiscale către stat”, a declarat avocatul Adrian Cuculis pentru sursa citată.