Ștefan Mandachi a
povestit pe contul său de Facebook experiența pe care a avut-o în
Islanda, care l-a uimit în comparație cu România.

„Islanda. Două
mașini tamponate sunt aranjate ca un monument ca să arate
cetățenilor dramele de pe șosele. Sunt călit de ani de zile cu
astfel de scene reale, nu ”înscenate” de pe drumurile noastre,
așa că nu-s dat pe spate. Totuși, îl întreb circumspect pe ghid:
ce înseamnă cifra patru de pe crucea de pe panou?

Îmi răspunde mâhnit că ”PATRU oameni au murit ÎNTR-UN AN în accidente rutiere în toată țara”.

Am crezut că nu aud bine… La noi au murit 10 (ZECE) într-o SINGURĂ ZI. Zece familii înmărmurite de durere pe viață. Dintr-o lovitură. (Că au murit mai mulți oameni ieri și în alte accidente, nu a fost doar unul singur pe șoselele morții)”.

„Ați condus pe
ultimul drum zeci de mii de români nevinovați”

Antreprenorul care a
creat simbolic metrul de autostradă critică reacția ministrului
Răzvan Cuc, care a anunțat noi controale la tiriști în loc de
alte autostrăzi care să fie construite.

„La auzul dramei,
dom ministru afirmă bățos că lor le pasă și că urmează nu
știu ce amenzi drastice plus că-i belește pe toți șoferii de pe
camioane, etc. Gargariseala tradițională în cazul unor astfel de
tragedii.

Nici pomeneală să
zică, măcar în treacăt, că acolo ar fi trebuit în mod logic,
moral și firesc să fie autostradă care să lege, de pildă,
Bucovina de Delta Dunării sau Marea de Băile Felix, comori ignorate
ale turismului României!

Dar dacă tot îți
pasă și le-ai transmis condoleanțe familiilor, de ce nu mergi la
priveghi? Și nu singur, ci însoțit. De către toți predecesorii
tăi miniștri, toți premierii care v-au numit și de către toți
președinții care au desemnat premieri. De 30 ani, de când ați
condus pe ultimul DRUM(!) zeci de mii de români nevinovați. Luați
o coroană și vă scrieți cu o cariocă neagră numele și
prenumele pe ea, că așa se face”.

Separatorul le-ar fi
salvat viața

Șoselele sunt
pericol de moarte în fiecare zi, pentru că nu există separatoare
de sens, precum la autostrăzi, care ar evita o coliziune frontală
devastatoare, spune Mandachi.

„Pe drumul de la
Constanța- Slobozia- Urziceni am condus recent. Dezastru. Pericol
public. Primejdie de MOARTE. Risc fizic și psihic. Oricare dintre
noi am fi putut fi în locul microbuzului. Un microbuz este lung și
înalt, dar o mașină mică este jumătate cât un microbuz. Nu ar
fi rămas nici ștergătorul din spate dintr-un astfel de impact cu
un tir.

Șoferul de tir
poate fi vinovat, habar n-am, dar nu cred că există un singur
conducător de camion din România care să își dorească să
circule prin sate în loc de autostradă.

N-ar fi rău să fie
mai vocală breasla șoferilor de tir, care pot fi ei însuși în
locul colegului lor. În groapă sau la închisoare.

Un simplu parapet
(separator de sens) și două benzi ar fi salvat zece vieți (zece
doar ieri, și multe zeci de mii de-a lungul anilor). Ce mare
inginerie cosmică e să așterni niște beton? În România mor 2000
anual și 25.000 grav răniți. Uniunea Europeană a cuantificat în
bani cât costă pe Stat viața unui cetățean român decedat în
accidente rutiere. Decedați + răniți grav= PATRU MILIARDE. Pe an.
Oricum nu Statul produce banii, așa că nu-l doare, dar totuși ar
fi suficienți să înceapă ZECE kilometri de autostradă, care ar
salva măcar zece vieți pe an… Nu mai mult”.

 
 

Urmărește-ne pe Google News