Nava a plecat pe 11 august din Dana 0 a Portului Constanţa pentru a face ocolul Pământului. „Echipajul era format din 50 de persoane. Căpitanul navei era Liviu Neguţ, secundul – Boris Cazacu şi ofiţerul III – Romulus Nicolae Moise. Nava Bucureşti a plecat din Dana 0 a Portului Constanţa, pe data de 11 august 1963”, a povestit la împlinirea a cinci decenii de la eveniment, pentru ziuaconstanta.ro, Andrei Lazăr, unul dintre membrii de atunci ai echipajului.
Marşul a durat până pe data de 23 decembrie 1963, când ne-am reîntors în Portul Constanţa. Echipajul a avut parte de vreme frumoasă pe parcursul voiajului, fiind feriţi de furtunile violente de pe Oceanul Pacific, pe care au navigat 28 de zile. „Prima escală am făcut-o la Santiago de Cuba, apoi am ajuns la Havana, unde am descărcat marfa, tractoarele şi utilajele pentru fabrica de ciment. Am plecat apoi în Cienfuegos, de unde am încărcat zahăr pentru China. Următoarea oprire a fost la Guantánamo, de unde iarăşi am încărcat zahăr. În total am încărcat 12.500 de tone de zahăr pe care le-am dus în China. Din Guantánamo am plecat spre Canalul Panama, prin care am ajuns în Oceanul Pacific”, a mai precizat acesta pentru sursa citată. Traseul cargoului a continuat cu Arhipelagul Hawaii – Honolu.
„La Meridianul 180 am făcut botezul acestuia, fiind prima navă românească care a ajuns acolo. Până la Meridianul 180 am tot dat ceasul înainte cu o oră şi în aşa fel am pierdut o zi. Pentru noi soarele nu a mai răsărit în dimineaţa zilei de 21 octombrie 1963”, ne-a mai dezvăluit Andrei Lazăr.
Cargoul Bucureşti a fost construit în anul 1962, în Iugoslavia. Pe data de 23 decembrie 1963, având la comandă pe căpitanul de cursă lungă Liviu Neguţ, unul dintre cei mai buni comandanţi pe care i-a avut flota maritimă comercială, cargoul Bucureşti a încheiat prima călătorie în jurul Pământului, o premieră naţională. Performanţa a fost realizată navigând spre vest. Caracteristicile navei Bucureşti: 12.961 tdw; L = 152 m; l = 18,8 m; pescaj = 9 m; V = 14 Nd. Nava a parcurs 27.600 de mile, cu o viteză cuprinsă între 16-18 noduri pe oră. Ofiţerul III al cargoului Bucureşti a fost Romulus Nicolae Moise. Ulterior acesta a fost primul decan al Facultăţii de Navigaţie şi fostul director al Companiei Naţionale Maritime Navrom.