Inginerul James Whittaker, care s-a întors la Microsof după ce a lucrat ani buni la Google, vorbeşte pe blogul Microsof despre motivele plecării sale de la Google. Iar dezvăluirile sale sunt devastatoare!
„Ultimele mele trei luni la Google au fost un vârtej al disperării”, scrie Whittaker, care a condus echipa de ingineri care a făcut reţeaua socială Google+ „Compania Google care mă pasiona era una care îşi încuraja angajaţii să inoveze. Google-ul de la care am plecat este o companie de publicitate cu un singur obiectiv”, scrie Whittaker, care a lucrat la Google din 2009 şi pâna luna trecută.
El descrie evoluţia companiei pe care tocmai a părăsit-o ca fiind categoric împărţită în două epoci: „Înainte de Google+” şi „După Google+”. Din punctul de vedere al lui Whittaker, „După” a fost îngrozitor!
„Înainte”, Google le oferea inginerilor săi timp şi resurse pentru a fi creativi. Această abordare experimentală a avut rezultate remarcabile precum Chrome şi Gmail. Dar Google a simţit că rămâne în urmă într-o zonă importantă: reţelele de socializare. Şi-atunci a decis să intre în bătălia cu Facebook.
Google + a devenit prioritatea zero a companiei şi nimic altceva în afară de reţeaua de socializare nu mai conta.
Concluzia fostului angajat Google? „Google a fost copilul bogat care n/a fost invitat la petrecere. Ca să se răzbune, şi-a organizat propria petrecere. Dar nimeni n-a venit la petrecere…”