„Într-adevăr, consumul de alcool a scăzut în ultimii ani. În 2019 a fost de 9 litri de etanol pur pe cap de locuitor, în 2023 – 8,49, dar acum vedem că acest proces de declin s-a oprit. Prin urmare, sunt necesari pași suplimentari pentru a reduce consumul de alcool care a început din nou să crească”, a transmis Mihail Murașko.
Au crescut vânzările de vodcă, coniac sau lichior
Șeful Ministerului Sănătății consideră că este necesar să li se explice oamenilor că nu există doze sigure de alcool.
Potrivit Rosalkogoltabakcontrol, comerțul cu amănuntul din Rusia în ianuarie-noiembrie 2024 a vândut 18,1 milioane de decalitri de vinuri spumante (șampanie), ceea ce este cu 10,5% mai mult decât în aceeași perioadă din 2023.
Vânzările de vodcă au crescut cu 0,7%, la 68,8 milioane de decalitri, de coniac – cu 3%, la 12,5 milioane de decalitri, iar de lichior și produse de vodcă – cu 17,3%, la 14,7 milioane de decalitri.
Vânzările totale de băuturi alcoolice s-au ridicat la 108,5 milioane decalitri, cu 4,6% mai mult decât în primele 11 luni ale anului trecut.
S-au vândut un total de 51,5 milioane de decalitri de vinuri din struguri, cu 1,1% mai mult decât anul trecut.
Produsele cu conținut scăzut de alcool, în picaj
În același timp, vânzările de produse cu conținut scăzut de alcool au scăzut cu 25,8%, la 11,7 milioane decalitri.
Motivul scăderii este creșterea de aproape patru ori a accizelor de la 1 mai 2024, ceea ce a făcut ca producția de cocktailuri cu conținut scăzut de alcool să fie neprofitabilă din punct de vedere economic, relatează RBC
În total, 201,7 milioane de decalitri de produse alcoolice (excluzând berea sau cidrul) au fost vânduți în Federația Rusă în ianuarie-noiembrie, ceea ce reprezintă cu 0,2% mai mult decât cu un an în urmă.