Totți cei aflați la bordul avionului Malaysia Airlines Flight 370, excepție făcând pilotul, a fost probabil inconștienți, lucru cauzat de depresurizarea bruscă a Boeingului 777 și prin urmare nu aveau de unde să știe că se îndreptau spre moarte.
Un grup de experți în domeniul aviației au ajuns la această concluzie pornind de la faptul că avionul ar fi ales o rută ocolitoare prin apripierea orașului Penang din Malaezia, înainte de a dispărea de pe radar.
Acesta este orașul de origine al căpitanului aeronavei, Zaharie Ahmad Shah, în vârstă de 53 de ani. În două rânduri, oricine controla avionul – și probabil era singurul care era treaz în acel moment – a înclinat aeronava spre stânga. Experții cred că Zaharie, pilotul avionului, a făcut acest lucru pentur a arunca o ultimă privire spre orașul său.
Concluziile nu au fost susținute de constatări oficiale din investigație și se bazează strict pe deducțiile specialiștilor.
Zborul MH370 a dispărut pe 8 martie 2014, la scurt timp după ce a decolat din Kuala Lumpur, spre Beijing. Se crede că ambarcațiunea s-a prăbușit în sudul Oceanului Indian, dar nu au fost găsite urme ale epavei.
La bordul aeronavei dispărute în urmă cu patru ani se aflau 239 de persoane, dintre care 227 pasageri și 12 membri ai echipajului.
Cei mai mulți dintre pasageri erau din China – 163, în timp ce 38 erau din Malaezia. Alți pasageri erau din Iran, SUA, Canada, Indonezia, Australia, India, Franța, Noua Zeelandă, Ucraina, Rusia, Taiwan și Olanda.
La scurt timp după tragedia din 8 martie 2014 a ieșit la iveală că doi iranieni călătoreau cu acte false. Cercetările au arătat, însă, că cei doi tineri de 19 și 29 de ani își doreau să ajungă în Europa via Beijing și că nu aveau nicio legătură cu vreo grupare teroristă.
Totodată, patru pasageri care și-au făcut check-in, însă nu au mai apărut la aeroport. Echipajul de zbor era format din cetățeni malaezieni, fiind condus de pilotul Zaharie Ahmed Shah, în vârstă de 53 de ani și de copilotul Fariq Abdul Hamid, în vârstă de 27 de ani.