În această toamnă, Wizz Air a început o amplă campanie de angajări. Mai exact, până acum au avut loc şase campanii de recrutare în România, în cadrul cărora au fost selectaţi cei mai potriviţi candidaţi pentru a ocupa postul de însoţitor de zbor. De mult această poziţie nu mai este destinată exclusiv femeilor, de aceea, la interviurile de recrutare s-au prezentat şi foarte mulţi tineri, dornici să lucreze ca steward la bordul avioanelor companiei aeriene.
Campania de recrutare, cea mai mare din istoria companiei, va continua pe tot parcursul anului 2018, în toată România, dar şi în alte oraşe din Europa. Tinerele care au participat la interviul organizat în Bucureşti, la mijlocul lunii decembrie, de exemplu, au vrut să lucreze ca stewardesă fiindcă vorbesc bine limba engleză, sunt pasionate de zbor şi le place să lucreze cu oamenii.
„Am vrut dintotdeauna să vin la un astfel de interviu, dar abia acum mi-am făcut curaj. Este ceva diferit, nu mă ţine nimic aici, îmi place să călătoresc şi îmi place foarte mult să zbor, să fiu în aer, liber. Am avut foarte mari emoţii, mi-a tremurat vocea când am intrat acolo”, recunoaşte Andreea, o tânără de 27 de ani, care a abosolvit Facultatea de Medicină Veterinară, dar acum visează să aibă grijă de pasagerii îmbarcaţi în avioanele companiei din Ungaria.
„Îmi place să lucrez cu oamenii. Ştiu să îmi păstrez calmul. Cred că aş fi potrivită pentru acest job fiindcă lucrez acum ca îngrijitor personal de bătrâni cu diverse probleme şi care necesită multă răbdare din partea mea, deci dacă pot lucra cu aceştia, cred că mă pot descurca fără probleme şi ca însoţitor de zbor”, spune sigură pe ea Andreea, o altă tânără aspirantă la postul de stewardesă.
„Am lucrat în casino timp de 5 ani, iar acolo am avut situaţii diferite, oameni nervoşi, oameni iritaţi pe care a trebuit să îi calmăm şi, la fel, în principal cred că trebuie să îţi păstrezi tu calmul”, consideră Luiza, care are 25 de ani şi a venit din Constanţa, la Bucureşti, pentru a se înscrie la această sesiune de recrutare.
Tot anul acesta, Wizz Air a schimbat politica de bagaje, iar pasagerii nu mai sunt taxaţi pentru bagajele de mână.
La sesiunea de recrutare, practic, au fost trei probe eliminatorii la care au fost supuşi candidaţii. Prima probă, interviul de recrutare. În cadrul acestuia, fiecare aspirant la postul de însoţitor de zbor a trebuit să îşi facă o scurtă caracterizare, să povestească despre pasiunile pe care le are şi să explice membrilor comisiei de ce doreşte să devină asistent de zbor. Totul în limba engleză.
Cei care au trecut de proba limbii engleze, au intrat în a doua etapă, în cadrul căreia a fost simulată o situaţie reală ce se poate produce în timpul unui zbor. Tinerii au fost puşi să arate cum s-ar comporta, ce ar zice şi ce ar face în cazul în care întâlnesc acea situaţie. Nu au existat răspunsuri corecte sau greşite, ci comisia a testat, astfel, capacitatea candidaţilor de a se adapta la diverse situaţii ce pot fi întâlnite în timpul unui zbor şi atenţia lor la detalii şi la nevoile pasagerilor.
Cea de-a treia etapă, şi ultima, care stabileşte cine poate deveni stewardesă şi cine nu, e reprezentantă de proba lucrului în echipă, iar cei care demonstrează că pot coopera pentru a rezolva o situaţie, sunt primiţi în echipa Wizz Air.
„Încercăm să descoperim personalitatea fiecăruia dintre ei în formatul Wizz Air. Noi ne dorim să luăm cât mai mulţi dintre tinerii care se înscriu. Toţi cei care se încadrează în criteriile noastre şi toţi cei care îşi doresc, şi ne demonstrează că îşi doresc, să facă parte din echipa noastră sunt bineveniţi să înceapă training-ul alături de noi. Participarea la aceste recrutări este gratuită, iar cei care trec de cele trei etape, beneficiază de un curs de pregătire intensivă, gratuit”, a declarat pentru Libertatea.ro reprezentantul Wizz Air Bucureşti, Karina Voinea.
Astfel, tinerii şi tinerele care au reuşit să treacă de aceste trei probe, menite să evidenţieze în primul rând capacitatea intelectuală a fiecăruia, au primit cadou de Crăciun un loc în cadrul taberei de pregătire a însoţitorilor de zbor. Pentru ei, urmează o perioadă de şase săptămâni de pregătire teoretică şi practică zilnică, multe ore petrecute într-un simulator de zbor din Ungaria, pentru a face faţă oricăror situaţii ce pot apărea în timpul zborului, iar la final, după ce vor absolvi examenul teoretic şi pe cel practic, vor deveni însoţitori de zbor.
Meseriile la înălţime au mare căutare, fiindcă salariul unei stewardese, conform informaţiilor făcute publice pe internet de foşti angajaţi ai companiilor aeriene, este, în medie, de aproximativ 1.000 – 1.500 de euro pe lună, în funcţie de numărul de ore lucrate şi de zborurile efectuate.
Citește și:
600 de militari români petrec Crăciunul în Afganistan. Au împodobit bradul în bazele militare și au cântat colinde
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro