Mii de angajați a unor corporații, și nu numai, au ieșit în fugă din subteran la Piața Romană pentru a se urca în autobuze sau a prinde un taxi pe care să-l împartă cu alți doi-trei colegi sau străini care lucrau în zona de nord a Capitalei. Asta din cauza unei defecțiuni care a dus, între 9.40 și 12.00, la oprirea circulației metroului între Piața Romană și Pipera. Conform unui comunicat al Metrorex, compania de stat care asigură transportul din subteran, un izolator de şină a ars, producând o degajare importantă de fum la 150 m de staţia Piaţa Victoriei 1. Însă, în ultimii doi ani, au fost peste 20 de incidente. Cauzele incidentelor au fost fie o defecțiunile a trenurilor, fie a șinelor sau instalațiilor din subteran.
Francezii la vagoane
Din 2004 și până în 2019, întreținerea vagoanelor și a locomotivelor este asigurată de Alstom Transport, parte a concernului francez Alstom. Numai în ultimii doi ani, Metrorex a plătit peste 145 de milioane de lei acestei firme. Această activitate de întreținere tehnică se tarifează la kilometru parcurs de fiecare din cele 85 de mijloace de transport pe cale ferată din subteran. Suma plătită reprezintă un aproape un sfert din bugetul Metrorex, care este undeva la puțin peste 600 de milioane de lei.
“Serviciile de mentenanță a parcului de material rulant necesar pentru activitatea de exploatare: trenuri electrice de metrou, vagoane de transport marfă, vagoane de intervenție”, ne-au precizat reprezentanții Metrorex. Ba mai mult, service-ul se face și la trenurile noi, care sunt încă în garanție.
Românii la calea ferată
Cât despre calea ferată și instalații electrice aferente, acestea sunt întreținute de Metrorex. Reprezentanții unei companii internaționale din domeniu ne-au atras atenția că liniile de cale ferată sunt vechi, necesitând înlocuirea. De altfel, într-un raport al Metrorex, reiese că din cei 118 de kilometri de cale rulantă, doar 10 km au fost înlocuiți în ultimii ani cu o cale ferată modernă.
Cele mai recente defecțiuni
12 aprilie 2016. Un tablou electric s-a defectat, scoțând fum la Piaţa Romană, chiar în staţie. Două persoană s-au intoxicat.
29 martie 2016. Un tren s-a defectat în staţia Unirii 2, pe magistrala Pipera – Berceni, unde pasagerii au fost debarcaţi.
14 decembrie 2015. O garnitură s-a defectat în zona Obor, iar circulația s-a desfășurat pe un singur fir pe Magistrala 1.
17 noiembrie 2015. Roata ultimului vagon a sărit de pe şina de tren, iar metroul s-a înclinat uşor. Trenul circula de la staţia Piaţa Unirii 1 la Timpuri Noi.
România – Elveția (miercuri, ora 19.00), meciul doi al tricolorilor în Franța. N-avem voie să pierdem
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro