Din Anglia poţi ajunge în Franţa printr-un pasaj subteran care străbate în lat Canalul Mânecii. De ce nu s-ar întâmpla aşa ceva şi pe plaiurile mioritice?
Cel puţin aşa viseasă autorităţile locale din Galaţi, care vor să construiască un tunel de doi kilometri pe sub Dunăre, dar şi alte drumuri de legătură, care să faciliteze accesul dintre Moldova şi Litoral.
Proiectul este însă unul grandios şi foarte costisitor: doar studiul de fezabilitate, care ar arăta cel mai potrivit loc pentru această construcţie, costă 10 milioane de euro.
Costă 250 de milioane de euro
“În total, investiţia s-ar ridica la 250 de milioane de euro. Varianta subtraversării este mai bună decât construirea unui pod peste Dunăre. Vrem să plătim noi studiul de fezabilitate, apoi sperăm să accesăm fonduri europene”, a spus Marius Stan (foto), primarul Galaţiului.
Ambiţiile mari ale edililor nu-s văzute însă cu ochi buni de gălăţeni, care cred că sumele pentru proiect sunt mult prea mari.
“Eu aş vrea mai degrabă un pod, ca să avem aer şi să mergem liniştiţi, că şi-aşa studiile se fac tot din banii noştri”, a spus Camelia Soare.
Alţii susţin că sunt sătui de promisiuni: “Cred că oraşul ăsta are nevoie de multe. Dar atâtea ni s-au promis… măcar să-l facă”, a spus Petrica Tone (foto). La concurenţă cu “autostrada pe sub Dunăre” a gălăţenilor sunt şi brăilenii, care vor să facă un pod peste Dunăre!
Aceasta este zona în care ar urma să fie tunelul ce leagă malul gălăţean al Dunării de cel tulcean
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro