Ea data din anul 1897 și, fiind în apropierea gării, a avut un rol important în logistica feroviară, fiind un nod cheie pentru transportul de mărfuri în vestul României.
După demolarea magaziei de mărfuri, urmează construirea unei clădiri noi, la standardele actuale.
„În cadrul lucrărilor de modernizare de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț, acestă magazie a fost demolată zilele trecute, iar pe amplasamentul ei se va construi o modernă clădire de mentenanță, la standardele impuse de vremurile actuale. Clădirea de mentenanță va cuprinde hala de mentenanță (utilată cu pod rulant și canale de revizie), zone de lucru și ateliere, corpuri de clădire ce conțin ateliere, vestiare, birouri, magazii, arhive, săli de instruire și de ședințe, săli de mese, spații de lucru și grupuri sanitare”, precizează CFR Infrastructură Timișoara.
Noua clădire va avea mai multe corpuri cu unul, două sau trei etaje, deservind mai multe structuri feroviare: Centrul operațional de control Timișoara, o secție de linii, o secție de întreținere mecanizată a căii, un district LAT, un district ATM, un district de exploatare utilaje, Regulatorul de circulație Timișoara și Regulatorul de circulație Regional, o secție de întreținere a instalațiilor de semnalizare, o secție de electrificare și Dispecerul energetic feroviar Timișoara.
Modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
Sectorul Timișoara Est – Ronaț este doar un lot al proiectul de modernizarea a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad.
Au fost mai multe discuții pe partea de proiectare, întârziată de contrele între Ministerul Transporturilor și Primăria Timișoara. Până la urmă, lucrările propriu-zise au început în această vară, la aproape doi ani de la semnarea contractului.
Contractele pentru fiecare dintre cele patru loturi prevăd o durată de 102 luni: șase pentru proiectare, 36 pentru execuție și 60 de garanție a lucrărilor.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro