„Este oficial! De la 1 ianuarie 2025 suntem membri deplini ai Spaţiului Schengen, inclusiv cu frontierele terestre. De la 1 ianuarie 2025, pentru transportul feroviar, intrarea deplină în spaţiul Schengen înseamnă eliminarea controlului în frontieră. Se reduc astfel timpii de staţionare în frontiere cu aproximativ 30 de minute pentru fiecare tren, la punctele vamale de la: Curtici, Valea lui Mihai, Salonta, Episcopia Bihor și Carei”, a precizat ministrul Tranporturilor, Sorin Grindeanu, joi, pe pagina de Facebook.
În ce privește transportul rutier de marfă, aderarea la Schengen va înseamna eliminarea controlului sistematic din frontierele cu statele membre UE vecine, Ungaria şi Bulgaria.
„Astfel, transportatorii rutieri vor tranzita mult mai rapid frontierele cu statele UE: Vama Veche, Negru Vodă, Giurgiu, Călăraşi, Zimnicea, Turnu Măgurele, Bechet, Calafat, Nădlac 1 şi 2, Vârşand, Borş 1 şi 2 şi Petea”, a mai spus ministrul Transportului.
Miniștrii de Interne ai Uniunii Europene au votat, joi, aderarea completă a României și Bulgariei la spațiul Schengen, de la 1 ianuarie 2025, după ce Austria și Olanda au renunțat la vetoul pe care l-au menținut în ultimii doi ani.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro